هک گسترده وبسایت های کردی در ترکیه و سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش هکرنیوز، در دو سال گذشته حملات سایبری گسترده ای علیه وبسایت های کردی و دستگاه های ارتباطی کردها در سوریه و ترکیه صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، نشریه هکرنیوز از حمله گسترده هکری به وبسایت های متعلق به کردها و حتی تلفن های همراه شخصیت های کرد در یک سال گذشته خبر داد. بر اساس این گزارش، حداقل 25 وبسایت خبری کردی در این مدت مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

فلیکس آیمی و ماگزیم ای از شرکت فرانسوی سکویا درباره نوع حملات هکری به شرکت ها و شخصیت های کرد در سوریه و ترکیه گفته اند آنها هم از ساده ترین و هم پیچیده ترین حملات هکری؛ از سرقت اطلاعات و سلفی گرفتن خودکار از قربانی توسط تلفن همراه وی تا نصب بدافزار روی دستگاه تلفن قربانی استفاده کرده اند.

تعداد زیادی از قربانیان حملات سایبری که گمام می رود ترکیه عامل آن بوده باشد، وبسایت های خبری متعلق به کردها از جمله روژنیوز، هاوارنیوز  و چند وبسایت دستگاهها و نهادهای وابسته به اداره خودگردان کردی در سوریه بوده اند.

بر اساس گزارش شرکت فرانسوی سکویا، تعداد قابل توجهی از شخصیت ها و جوامع کردی در اروپا نیز قربانی حملات هکری شده اند که به نوشته هکرنیوز، به نوعی با دولت ترکیه مرتبط بوده اند.

در سه سال گذشته گزارش های متعددی از شرکت های امنیت سایبری جهان درباره تلاش ترکیه برای سرقت اطلاعات و یا شناسایی مخالفان کرد، ازطریق حملات سایبری منتشر شده است.

کد خبر 2775757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha