جشنواره تئاتر «زاب» پیرانشهر به کار خود پایان داد

دومین جشنواره استانی تئاتر «زاب» پیرانشهر با معرفی آثار برتر در بخش های مختلف پایان یافت.

به گزارش کردپرس، آیین اختیامیه دومین جشنواره استانی تئاتر زاب پیرانشهر شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و معرفی برگزیدگان بخش های مختلف برگزار شد.

این جشنواره با حضور ۹ اثر از شهرستان‌های پیرانشهر، ارومیه، بوکان، تکاب، نقده و چایپاره سرانجام به ایستگاه آخر رسید و هیات داوران متشکل از امید خاک‌پور، افشین خدری و میلاد حسن نیا از میان نمایش هایی که به مرحله نهایی رسیده بودند به ترتیب زیر نفرات برتر در هر بخش را اعلام کردند.

بخش طراحی پوستر و بروشور

هیات‌داوران لوح تقدیر این بخش را به صورت مشترک به هادی نقودی به خاطر طراحی پوستر نمایش «کدپستی» از تکاب و سامان بابکری برای نمایش «ژیانه‌وه» از بوکان اهدا کردند.

بخش طراحی لباس

لوح تقدیر در این بخش به رضا محمد خانی به خاطر طراحی لباس نمایش «به هم می‌رسیم» از ارومیه اهدا شد.

بخش موسیقی

هیات‌داوران لوح تقدیر را به حجت قاسم نژاد افشار به خاطر انتخاب صحیح و تاثیر گذار در روند اجرای نمایش «کدپستی » و هژار امامی، مهران فخری جان و محمد ملازاده برای نمایش «سفر» به عنوان برگزیده اهدا کردند.

بخش طراحی فضا

هیات‌داوران در این بخش یوسف فتحی را برای نمایش«ژیانه‌وه» از بوکان و حجت قاسم‌نژاد افشار برای نمایش «کدپستی» از تکاب به عنوان برگزیده انتخاب نمودند.

بخش بازیگری زن

هیات داوران در این بخش کسی را به عنوان مقام نخست انتخاب نکردند، زهرا فاروقی بازیگر نمایش «شاید برگردم» از پیرانشهر و حسنا حصار بازیگر نمایش «معرکه‌ زندگی » از ارومیه به صورت مشترک مقام دوم و دلنیا عبداللهی برای نمایش «سفر» و محدثه امیریان برای نمایش «کی مقصره» از نقده به عنوان مقام سوم انتخاب شدند.

بخش بازیگری مرد

مقام نخست، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به محمد صالح‌زاده بازیگر نمایش «زیانه‌وه» از بوکان اهدا شد، مهرتن مصطفی زاده بازیگر نمایش «ژیانه‌وه» و کیانوش فتاحی بازیگر نمایش «سفر» از بوکان به صورت مشترک دوم و ادریس باب خانی بازیگر نمایش «شاید برگردم» از پیرانشهر و بشیر رشیدی بازیگر نمایش «معرکه‌ زندگی» از ارومیه در جایگاه سوم قرار گرفتند.

لوح تقدیر این بخش به بازیگر نمایش «کی مقصره» رضا لطفی از نقده و حسین اسدی بازیگر نمایش «پهلوان» از چایپاره اهدا شد.

بخش ایده

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره این بخش به ایده پرداز نمایش «سفر» راشد کرینی از بوکان اهدا شد، ایده پرداز نمایش «معرکه‌ زندگی» علی آوش از ارومیه و ایوب افشار نژاد ایده پرداز نمایش «کد پستی» از تکاب مقام دوم را کسب کردند و ایده پرداز نمایش «شاید برگردم »، سامی حبیب پناه از پیرانشهر در جایگاه سوم قرار گرفت.

بخش کارگردانی

مقام اول دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به ‌کیانوش فتاحی کارگردان نمایش «کد پستی» از بوکان اهدا شد، یوسف کارگردان نمایش «ژیانه‌وه » از بوکان و ایوب افشار نژاد کارگردان نمایش «کد پستی» از تکاب به صورت مشترک در جایگاه دوم و سامان حسن زاده کارگردان نمایش «به هم می‌رسیم» از ارومیه در جایگاه سوم قرار گرفتند.

تقدیر ویژه

هیات داوران از ۲ هنرمند استان، شهریار نیریز نقدهی به پاس سال‌ها فعالیت مستمر در عرصه‌ نویسندگی از نقده و عبدالباسط علیزاده به عنوان جوانترین شرکت کننده با اهدای لوح،تقدیر کردند.

آثار برگزیده

هیات‌داوران با اکثریت آرا ۲ نمایش «سفر » به ‌کارگردانی کیانوش فتاحی از بوکان و نمایش «کد پستی » به کارگردانی ایوب افشاری نژاد از تکاب را جهت حضور در بخش رقابتی سی و ششمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی معرفی کرد.

دومین جشنواره نمایش خیابانی زاب پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی، به مدت سه روز میزبان چندین اثر برتر از گروه های نمایشی استان آذربایجان غربی بود.

حمایت از هنرمندان، تقویت و احیای تئاتر خیابانی، تولید نمایش های خیابانی فاخر، ترویج نشاط، شادابی و همدلی، تقویت روحیه اجتماعی، ارتقای سطح دانش شهروندی به منظور بهبود زندگی شهری، مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم، پویا و پاک از اهداف اصلی این جشنواره تئاتر خیابانی بود.

کد خبر 2775760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha