ترک تحصیل در مناطق روستایی آذربایجان‌غربی به علت نبود مدارس شبانه روزی است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بخشی از ترک تحصیل ها در مناطق روستایی آذربایجان غربی به علت نبود مدارس شبانه روزی بوده که تقویت این بخش و ‌ ایجاد مدارس شبانه روزی در دستور کار و اولویت است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس در بخش صومای برادوست ارومیه، افزود: برای جبران عقب ماندگی‌های مناطق مختلف استان لازم است در روستاهای با جمعیت بالا که دارای زیرساخت های آب، برق و گاز هستند، با انعقاد یک تفاهم‌نامه و تامین اعتبار از طرف بنیاد مسکن و دهیاری‌ها و کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تامین مصالح، اقدامات و عملیات مقاوم سازی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

او اضافه کرد: جلوگیری از بروز بحران در زمان وقوع حوادث اقدامی است که در زلزله خوی اهمیت آن عیان شد و تامین امنیت جانی شهروندان با مقاوم سازی مسکن روستایی بسیار الزامی می باشد.

معتمدیان با اشاره به اهمیت مقاوم بودن منازل مسکونی به ویژه در روستاها در راستای کاهش آسیب در زمان حوادثی نظیر زلزله، گفت: مقاوم سازی خانه های روستایی برای ساکنان این مناطق در راستای تامین سلامت خانوارها و امنیت جانی آنان، بسیار ضروری است و ضمن تبیین موضوع به ساکنان، از همه ظرفیت‌های استان برای این امر استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی بر اجرای طرح هادی روستایی در نقاط مختلف استان نیز تاکید کرده و افزود: لازم است از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استان و تشویق روستاییان به این موضوع استفاده شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر توسعه متوازن در آذربایجان غربی، اضافه کرد: منطقه سرو یک‌مرز بین المللی بوده و لازم است زیرساخت‌های لازم اعم از پوشش کامل اینترنت، راه، خدمات سلامت و آموزش در این منطقه تقویت شود.

او در ادامه با اشاره به اهمیت مقاوم سازی مدارس استان، افزود: برای جبران عقب ماندگی های منطقه در حوزه زیرساخت‌های آموزشی، صحبت‌هایی انجام دادیم تا یک ردیف ویژه اعتباری در بودجه ۱۴۰۴ در نظر گرفته شود.

معتمدیان در ادامه با تاکید بر اینکه مدارس نیمه تمام به سرعت تکمیل و در اختیار داشتن آموزان قرار گیرد، تصریح کرد: مدارس تخریبی در استان که وضعیت حاد دارند، باید شناسایی و تعطیل شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی درباره تغییر الگوی کشت نیز، گفت: بزرگترین باغات گردو و پسته در شمال آذربایجان‌غربی در سالهای اخیر در سه هزار هکتار احداث شده که گام مهمی برای تغییر الگوی کشت بوده است.

او در پایان با تاکید بر اعتمادسازی در بین کشاورزان افزود: فقط خود کشاورزان می‌توانند در این راستا اقدام کرده و موفقیت حاصل شود و این کار با ترویج و اقناع سازی میسر می‌شود.


 

کد خبر 2775838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha