۶ درصد رای‌دهندگان اقلیم کردستان کارت بیومتریک دریافت نکرده‌اند

بیشترین آمار دریافت کارت بیومتریک رای دهی جهت مشارکت افراد در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان برای استان دهوک است و در استان سلیمانیه کمترین تعداد شهروندان برای دریافت کارت بیومتریک اقدام کرده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، دو میلیون ۸۹۹ هزار و ۵۷۸ کارت بیومتریک رای دهی در اقلیم کردستان به چاپ رسیده و براساس گزارش اخیر کمیسیون انتخابات عراق، از این تعداد دو میلیون ۷۴۸ هزار و ۶۰۰ کارت توزیع شده است.

در استان اربیل ۹۵ درصد کارتهای بیومتریک تحویل گرفته شده است.

مروان محمد مسئول دفتر کمیسیون انتخابات عراق در اربیل اعلام کرد: «در سطح استان اربیل ۹۳۳ هزار و ۱۹۹ کارت رای دهی عمومی و ۸۱ هزار و ۴۰۶ کارت بیومتریک رای دهی خصوصی به چاپ رسیده است. از این تعداد ۸۹۱ هزار و ۹۵۵ کارت بیومتریک رای دهی عمومی و ۸۱ هزار و ۴۰۶ کارت رای دهی خصوصی توزیع شده است».

بر این اساس در سطح استان اربیل، در مجموع یک میلیون و ۱۵ هزار و ۶۷۲ کارت رای دهی چاپ شده که از این تعداد ۹۷۳ هزار و ۳۶۱ کارت معادل 98 درصد کارتها دریافت شده است، ۴۲ هزار و ۳۰۹ کارت نیز هنوز تحویل گرفته نشده است.

بیشترین آمار دریافت تعداد کارت بیومتریک برای استان دهوک است

در سطح استان دهوک بیشترین تعداد کارت بیومتریک دریافت نشده است. خالد عباس، مسئول دفتر کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرده است: از مجموع ۷۳۸ هزار و ۶۹ کارت رای چاپ شده، ۷۲۱ هزار و ۳۷۹ کارت بیومتریک رای دهی دریافت شده است. به عبارتی ۹۸ درصد کارت ها تحویل داده شده و فقط ۶۹۰ کارت برای رای دهندگان باقی مانده است، این فرایند تا زمانی که کلیه رای دهندگان استان بتوانند کارت خود را دریافت کنند ادامه خواهد داشت.

کمترین آمار دریافت کارت رای دهی برای استان سلیمانیه است

در سطح استان سلیمانیه یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۴۸ کارت و در استان حلبچه نیز ۶۲ هزار و ۸۸۹ کارت بیومتریک به چاپ رسیده است. براساس بیانیه سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق، روند دریافت کارتها در دو حوزه انتخابیه مذکور افزایش یافته و یک میلیون و ۴۵ هزار و ۱۵۸ کارت تحوی داده شده اما هنوز ۹۱ هزار و ۹۷۹ کارت باقی مانده است.

روز پنجشنبه ۲۰۲۴/۹/۲۶، آمانج عزیز، مسئول دفتر کمیسیون انتخابات در سلیمانیه طی کنفرانسی خبری اعلام کرد: در حوزه انتخابیه حلبچه، آمار توزیع کارتها به حدود ۹۸ درصد می‌رسد و این پروسه تا روز ۱۹ام ماه اکتبر ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام کمیسیون انتخابات عراق، روز ۲۰۲۴/۱۰/۲۰، انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان برگزار می‌گردد، فرایند توزیع کارت بیومتریک تا یک روز قبل از انتخابات ادامه دارد و رای دهندگان می‌توانند کارتهای خود را از دفاتر کمیسیون دریافت کنند.

کد خبر 2775884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha