درگیری شدید بین دوحزب عمده کردستانی  پس ازبرگزاری انتخابات پارلمان کردستان محتمل است

محمد ابو سعیده، رئیس جنبش وجود در عراق، از احتمال درگیری شدید بین دو حزب دمکرات و اتحادیه میهنی پس ازبرگزاری انتخابات پارلمان کردستان خبرداد.

به گزارش کردپرس، محمد ابو سعیده، رئیس جنبش وجود در عراق، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، قدرت در اقلیم کردستان را در دست دارد و به این قدرت متکی و پایبند است، لذا واگذاری این قدرت از سوی حزب دمکرات در انتخابات آتی پارلمان کردستان به اتحادیه میهنی کردستان به آسانی امکان پذیر نیست.

وی افزود: اقلیم کردستان از سال 1991 تا 1996 عرصه عملیات ها و تنش ها بین دو حزب عمده کردستانی  بود که این عملیات به  کشته شدن ده ها هزار نفردراربیل و سلیمانیه انجامیده است و اگر تلاش های بین المللی در دهه نود میلادی نبود، هرگز توافقی بین آنها برای ایجاد اقلیم کردستان صورت نمی گرفت.

ابوسعیده تصریح کرد: در مدت زمان کوتاه آینده اقلیم کردستان صحنه درگیری های شدید بین دو حزب کردستانی خواهدبود، زیرا اتحادیه میهنی کردستان به دنبال در دست گرفتن قدرت در اقلیم است و دراین راستا برای به دست آوردن بیشترین تعداد کرسی ها در پارلمان کردستان تلاش می کند و حزب دمکرات کردستان نیز به رغم کاهش شانس پیروزی خود در سلیمانیه و حلبچه به مقابله با اتحادیه میهنی می پردازد.

کد خبر 2775895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha