بافل طالبانی اگر منتقد دولت است چرا وزرایش از دولت استعفا نمی‌دهند؟

آراس شیخ جنگی عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان درخصوص شعار اصلی تبلیغات انتخابات اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد اگر این حزب راست می‌گوید پس چرا قباد طالبانی و وزرایش از دولت استعفا نمی‌دهند؟ و در خصوص اظهارات اخیر بافل طالبانی در سلیمانیه اعلام کرد من این اظهارات را ندیده و نشینیده‌ام اما می‌گویند اظهاراتی خوبی ارائه داده است!

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، آراس شیخ جنگی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص این که آیا تنشهای خاورمیانه بر به تعویق افتادن روند انتخابات پارلمانی  تاثیر خواهد گذاشت گفت: «فکر نمی‌کنیم این اتفاق تاثیری بر روند انتخابات داشته باشد اما ممکن است اتفاقات دیگری باعث به تعویق افتادن این انتخابات شود، در اربیل درگیری مسلحانه روی داد و مردم زخمی شدند این هنوز ابتدای کار است».

وی افزود بله در سلیمانیه نیز در زمان تبلیغات انتخاباتی درگیری رخ می‌دهد. من تقاضا دارم که این انتخابات با آرامش و ملایمت برگزار شود.

آراس شیخ جنگی همچنین در خصوص این که وی از چه کسی و چه حزبی در انتخابات پیش رو حمایت می‌کند گفت: «من عضو اتحادیه میهنی کنونی نیستم این موضوع را مدتی است که اعلام کرده‌ام، طرفدار جبهه خلق هم نیستم من طرفدار مام جلالم، و این خواست درونی من است که در زمان قرار گرفتن در پای صندوق به چه کسی رای بدهم من این تصمیم را با کسی درمیان نخواهم گذاشت».

وی در خصوص شعار اصلی اتحادیه میهنی کردستان که «ساقط کردن حاکمیت خود تحمیلی» است اعلام کرد پس چرا قباد طالبانی و وزاریش از دولت استعفا نمی‌دهند و به سلیمانیه باز نمی‌گردند، آنها جز حاکمیت هستند قباد طالبانی در نشستهای شورای وزیران شرکت می‌کند، اگر چنین بود می‌بایست یک ماه قبل به خانه برمی‌گشت، اما او صادق نیست.

آراس شیخ جنگی افزود من از مردم به خصوص مردم سلیمانیه که خواستار اعمال تغییرات هستند، می‌خواهم به منظور شرکت در انتخابات بە پای صندوقهای رای بیایند.

وی در خصوص این که آیا امکان دارد مسرور بارزانی دوباره نخست وزیر دولت شود گفت: «بله مسرور بارزانی از هم اکنون نخست وزیر است و از "مدیر عامل" بالاتر است».

کد خبر 2775912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha