حزب دمکرات در انتخابات آتی پارلمان کردستان نمی تواند حائز اکثریت آراء انتخاباتی شود 

غیاث سورچی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، گفت: حزب دمکرات کردستان در انتخابات آتی پارلمان کردستان نمی تواند حائز اکثریت آراء انتخاباتی شود، لذا مانند گذشته به تنهایی قادر به تشکیل دولت نیست و به اتحادیه میهنی کردستان نیاز خواهد داشت.

  به گزارش کردپرس، غیاث سورچی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: «ما مطمئن هستیم که در انتخابات پیش رو در مقایسه با انتخابات پارلمانی گذشته کرسی های بیشتری را به دست خواهیم آورد و آرای حزب دمکرات کردستان ،کاهش خواهدیافت».

سورچی افزود: حزب دمکرات کردستان مانند گذشته به تنهایی قادر به تشکیل دولت نیست و به اتحادیه میهنی کردستان نیاز خواهد داشت».

وی با تاکید بر اینکه «شرط ما این بار این است که یکی از دو منصب ریاست اقلیم کردستان و یا نخست وزیری اقلیم را عهده دار شویم، تصریح کرد: «ما در صورت کسب یکی از این دو منصب، می توانیم روند حاکمیتی را اصلاح کنیم و بهبود بخشیم و روابط اربیل با بغداد را از سرگیریم و مشکلاتی که شهروندان کُرد از آن ها رنج می برند، حل کنیم».

گفتنی است که بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان، پیشتر ضمن تاکید بر لزوم تغییر حاکمیت در اقلیم کردستان، گفته بود که حزبش تنها حزبی است که می‌تواند مسیر زمامداری در اقلیم را اصلاح کند.

کد خبر 2775918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha