وزیر پیشمرگه: حقوق نیروهای پیشمرگه باید با حقوق نیروهای عراق یکسان باشد

وزیر پیشمرگه دولت اقلیم کردستان با اعلام اینکه ارتقای درجه نیروهای پیشمرگه درحال طی کردن مسیر قانونی خود است، لازم دانست که حقوق این نیروها با حقوق نیروهای عراق همسان سازی شود.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال۸، شورش اسماعیل وزیر پیشمرگه دولت اقلیم کردستان از شهرستان کوله‌جو در اداره گرمیان و مناطقی که چند وقت پیش میادین نفتی آن از سوی حشد الشعبی محاصره شد، بازدید کرد.                                                               

وزیر پیشمرگه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام داشت: حقوق نیروهای پیشمرگه که بخشی از سیستم نظامی عراق محسوب می‌شوند، باید با حقوق نیروهای عراق یکسان شود، همچنین لازم است که وزارت دفاع عراق مانند سایر نیروهای امنیتی دیگر، کمکهای مالی و نظامی به پیشمرگه ارائه کند و بیش از پیش آنها را تعلیم و آموزش دهد.

وی همچنین گفت: نیروهای پیشمرگه نه در گذشته نه در حال حاضر و نه در آینده نیز هیچ تهدید برای برای عراق نخواهد داشت بلکه حامی ارتش عراق نیز خواهد بود.

شورش اساعیل درباره ادغام و سازماندهی مجدد پیشمرگه اشاره کرد: مراحل ادغام نیروهای ۷۰ و ۸۰ به خوبی انجام شده و نیروهای حزبی زیر چتر وزارت پیشمرگه قرار خواهند گرفت.

وی درخصوص کمکهای ائتلاف بین الملل ضد داعش به پیشمرگه گفت: کمکها ادامه دارند و خود کردها باید به سطحی برسند که تداوم کمک ها را افزایش دهند.

کد خبر 2775925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha