ادامه سربازگیری از میان کودکان در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر ادعا کرد سازمان های نظامی کرد سوریه همچنان از افراد زیر 18 سال برای تامین نیروی نظامی استفاده می کنند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر در گزارشی تفصیلی سازمان های نظامی کرد سوریه از جمله جنبش جوانان انقلابی، وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه را به سربازگیری از میان کودکان متهم کرده است.

 آدام گوگل، مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفت که نیروهای دموکراتیک سوریه به تعهدات خود برای پایان دادن به سربازگیری از میان کودکان عمل کرده است اما جنبش جوانان انقلابی، شاخه جوانان حزب اتحاد دموکراتیک سوریه دهها نفر از افراد زیر 18 سال را در منطقه تحت کنترل اداره خودگردان جذب نیروهای نظامی کرده است.

این مقام دیده بان حقوق بشر از نیروهای دموکراتیک سوریه که بر مناطق شمال و شمال شرق سوریه احاطه دارد، خواسته است اقدامات جدی برای پایان دادن به جذب نوجوانان توسط جنبش جوانان انقلابی انجام دهد.

نیروهای دموکراتیک سوریه در سال 2019 یادداشت تفاهمی با سازمان ملل برای پایان دادن به جذب افراد زیر 18 سال در نهادهای نظامی کردهای سوریه امضا کرد. وزارت خارجه آمریکا، سازمان عدالت برای سوریه و سازمان ملل نسبت به اقدام این نیرو برای پایان دادن به جذب نوجوانان در نهادهای نظامی ابراز امیدواری کرده اند اما تاکید کرده اند که جنبش جوانان انقلابی همچنان به جذب نوجوانان در مدارس اقدام می کند.

دیده بان حقوق بشر گفته است به نهادهای مختلف اداره خودگردان کردی نامه نوشته و از آنها خواسته است نقش جنبش جوانان انقلابی در سربازگیری از میان نوجوانان را بررسی کنند اما تاکنون جوابی دریافت نشده است.

آدام گوگل گفته است نیروهای دموکراتیک سوریه و اداره خودگردان کردی اقدامات مهمی برای پایان دادن به این پدیده انجام داده اند اما نتوانسته اند با اقدامات مخفیانه جنبش جوانان انقلابی برای جذب نوجوانان در نهادهای نظامی مقابله کنند.

دیده بان حقوق بشر از آمریکا به عنوان متحد کردهای سوریه خواسته است کردها را برای پایان دادن به پدیده سربازگیری از میان نوجوانان تحت فشار قرار دهد.

به گفته دیده بان حقوق بشر، استفاده از کودکان در جنگ در میان شبه نظامیان مختلف، در سوریه پدیده ای معمول است.

کد خبر 2775975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha