رواج یک باور غلط درباره کردها در ژاپن

سرویس جهان- کویچی یاسودا، روزنامه نگار باسابقه ژاپنی از نفرت افکنی گسترده نسبت به کردهای ترکیه در ژاپن خبر داده که بر اساس این باور غلط، همه ناهنجاریها به کردها نسبت داده می شود.

به گزارش کردپرس، حدود 2000 شهروند کرد ترکیه که در دهه 1990 به دلیل تهدیدهای دولت ترکیه ناچار به مهاجرت به ژاپن شده اند، در این کشور نیز با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند. یکی از مصیبت های آنها رواج تنفر نسبت به کردها به دلیل تبلیغات و هجمه افراد نزدیک به دولت ترکیه در شبکه های اجتماعی مانند ایکس است.

کویچی یاسودا، روزنامه نگار ژاپنی در مصاحبه ای که با نشریه ژاپنی نیکان جندای انجام داده، تنفر نسبت به کردهای مهاجر ترکیه در ژاپن را رواج یک تفکر غلط نسبت به کردها در این کشور و نفرت پراکنی علیه آنها در شبکه های اجتماعی دانسته است.

 این روزنامه نگار برای مثال اشاره کرده است که بیشتر جمعیت کردهای ژاپن در منطقه کاواگوچی در حومه توکیو، پایتخت ژاپن زندگی می کنند. در حالی که تبلیغات منفی علیه کردها افزایش یافته است اما تحقیقات نشان می دهد با این که جمعیت کردها در محله کاواگوچی که در دهه 1990 ساکن شده اند، دو برابر شده اما جرایم مختلفی که در این منطقه به آنها نسبت داده می شود، کاهش 50 درصدی داشته است.

یاسودا با یادآوری بدرفتاری ژاپنی ها نسبت به کره ای ها در دهه 1920 بر این باور است بخشی از نفرت پراکنی علیه کردهای مهاجر در این کشور می تواند به این پدیده ربط داشته باشد و اکنون سوء رفتار نسبت به کره ای ها جای خود را به نفرت پراکنی علیه کردهای مهاجر داده است.

این روزنامه نگار ژاپنی هشدار داده است که نفرت پراکنی علیه کردها در ژاپن به حدی افزایش پیداه کرده که برخی معتقدند به خاطر کردهای مهاجر هم که شده، باید قانون مهاجرت اصلاح شده و از اعطای شهروندی به آنها در ژاپن جلوگیری شود.

او تاکید می کند که کردهای مهاجر ارتباط خوبی با ژاپنی ها دارند و تعامل میان کردها و ژاپنی ها مشکلی جدی ندارد اما نفرت پراکنی و تهدید کردها در شبکه های اجتماعی علیه آنها افزایش یافته است. به نظر می رسد که مقامات محلی از جمله پلیس نیز به این مسئله توجه داشته و واقعیت ها را در نظر نمی گیرند.

کد خبر 2775994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha