٤٥ تن چوب قاچاق در سردشت توقیف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: امسال ۱۵ محموله چوب قاچاق به وزن ۴۵ تُن در این شهرستان کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش کردپرس، رحمت ابراهیمی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در یک عملیات موفق به کشف ۱.۵ تُن چوب بلوط در مناطق جنگلی شهر «ربط» این شهرستان شدند که قاچاقچیان قصد داشتند این مقدار چوب جنگلی را با یک دستگاه خودرو تویوتا به یکی از شهرستان های همجوار منتقل کنند.

او ادامه داد: خودرو حامل این چوب های قاچاق نیز متوقف شد و راننده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت  با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه همگانی است، اظهار کرد: برای قطع و حمل درخت های باغی نیز نیاز به استعلام و دریافت مجوز از ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که عدم دریافت این مجوزها منجر خواهد شد تا بار چوب کشف شده به عنوان چوب قاچاق محسوب شود.

او با اشاره به اینکه جنگل های این شهرستان حفاظتی هستند و هرگونه برداشت و قطع درختان بلوط ممنوع است، تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

کد خبر 2776014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha