مام جلال در تحکیم و تقویت انسجام بین عراقی ها بسیار موثر بوده است

محمد شیاع السودانی، نخست وزیرعراق، در هفتمین سالگرد درگذشت جلال طالبانی(مام جلال) رئیس جمهوری اسبق عراق، تاکید کردکه ایشان تاثیر زیادی درتحکیم و تقویت انسجام بین عراقی ها داشته است.

به گزارش کردپرس، به نقل از رادیو «المربد» عراق، دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، در بیانیه‌ای نوشت: این روزها هفتمین سالگرد درگذشت جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق است و ما نقش محوری و افتخارآمیز او در مبارزه با استبداد و دیکتاتوری طی دهەها تلاش ملی او و همچین نقش برجسته ایشان را درکنار شخصیت ها، نیروها و احزاب ملی عراق در ایجاد یک عراق دموکراتیک، فدرالی و مبتنی بر قانون اساسی گرامی می داریم.

نخست وزیرعراق در بیانیه خود افزود: «مرحوم مام جلال در تقویت صفوف و تحکیم انسجام بین مردم ما از همه اقوام و تقویت مفاهیم اولویت دادن به منافع ملی بر منافع حزبی و فرقەای تأثیر بسزایی داشت که ما همچنان از این مواضع ایشان در همه ابعاد کار سیاسی و برنامەهای دولت الهام می گیریم».

وی تاکید کرد: با وجود عزادار بودنمان، معتقدیم که رئیس جمهور فقید جلال طالبانی، در تقویت اصول و ارزش‌ها درعراق  سهیم بوده است و این ارزش ها به الگویی از عراق باثبات، قدرتمند و دروازه‌ای برای خدمت به مردم ما در تمام نقاط عراق تبدیل شده است».

کد خبر 2776017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha