وخیم شدن وضعیت اقتصادی و روی آوردن زنان کرد سوریه به کولبری

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه عنب بلدی، وخیم شدن اوضاع اقتصادی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه باعث شده است زنان این منطقه برای امرار معاش به باربری و کولبری روی بیاورند.

به گزارش کردپرس، نشریه عنب بلدی در گزارشی از کاهش شدید درآمد خانواده ها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده که این مسئله باعث شده زنان کرد این منطقه بویژه شهر قامیشلو به باربری روی بیاورند.

بر اساس این گزارش، به دلیل کاهش درآمدها زنان مجبورند برای تامین هزینه ها وارد بازارها شده و به ازای حمل و نقل بار مغازه داران حق الزحمه ناچیزی دریافت کنند.

به نوشته این نشریه زنان مجبورند برای بار زدن کامیون ها هم کار کنند و کیسه های 25 کیلویی را با زحمت فراوان حمل کنند و گاهی هر کدام از آنها مجبورند در طول روز، دو کامیون را بار بزنند.

برخی از زنان باربر خود سرپرست خانوار هستند و به دلیل عدم وجود فرصت های شغلی مناسب در این منطقه، به حمل بار روی آورده اند.

به نوشته این نشریه، مشکلات اقتصادی باعث شده که حتی دختران زیر 18 سال نیز به کارهای سخت و طافت فرسا مانند باربری روی بیاورند.

از سوی دیگر به دلیل حملات متعدد هوایی ترکیه و وقوع درگیریهای مختلف نهادهای خیریه و مدافع حقوق بشر نمی توانند مانند گذشته از زنان و دختران حمایت کنند. این مسئله باعث شده است زنان سرپست خانوار مشکلات بیشتری داشته باشند.

بر اساس این گزارش، اداره خودگردان کردی در شمال  وشمال شرق سوریه قوانینی برای بهبود وضعیت زنان و دختران وضع کرده اما بیشتر محتوای این قوانین به اجرا در نیامده است.

کد خبر 2776039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha