سرخط خبرهای 14مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 14مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

جای خالی مناظره های انتخاباتی در اقلیم کردستان
تحلیلگر مسائل کردها در انستیتو واشنگتن یکی از ضعف های ساختار انتخاباتی اقلیم کردستان را عدم گفتگو و مناظره سیاستمداران و رهبران اقلیم کردستان در زمان انتخابات دانست.
مایکل نایتس، این اقدام بافل طالبانی را حرکتی قابل تقدیر دانست که باید از سوی دیگر رهبران کرد عراق از جمله رهبران حزب دموکرات کردستان، به عنوان رقیب اصلی اتحادیه میهنی مورد استقبال قرار گیرد.
به گفته وی رهبران کرد عراقی علاقه ای به مناظره و تبادل نظر در جمع مردم ندارند و تلاش مداوم بافل طالبانی، برای متقاعد کردن رهبران کرد به گفتگوی شفاف در حضور مردم بی نتیجه بوده است.

اقلیم کردستان نمی خواهد منبع تهدیدی برای کشورهای منطقه باشد
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که اقلیم کردستان نمی خواهد وارد مناقشات منطقه شود و علیه هیچ کدام از طرفین منازعه در این منطقه تهدید ایجاد کند.
مسرور بارزانی با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان عراق خود را درگیر هیچ کدام از مناقشات و منازعات منطقه خاورمیانه نخواهد کرد، افزود: نمی خواهیم منبع تهدید برای هیچ طرفی باشیم و در مقابل نیز انتظار د اریم هیچ طرفی منافع اقلیم کردستان عراق را تهدید نکند.
به گفته وی هدف دولت اقلیم کردستان خودداری از ورود به منازعات منطقه ای و تمرکز بر توسعه و پیشرفت اقلیم کردستان عراق است.

ترکیه در حال ساخت جاده نظامی در خاک اقلیم کردستان است
یکی از اعضای سازمان تیم های صلحبان مسیحی در کردستان عراق گفت: ارتش ترکیه در حال ساخت یک جاده نظامی در منطقه نهیلی در شهرستان آمیدی است.
کامران عثمان افزود: ارتش ترکیه از 20 سپتامبر سال جاری شروع به ساخت یک جاده نظامی کرده است، این جاده از پشت روستای گوهرزید می گذرد و به مقر ارتش ترکیه در روستاهای سرگلی و سگیری متصل می شود.

کد خبر 2776063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha