دیدار بشار اسد و عباس عراقچی در دمشق

سرویس سوریه - «بشار اسد» در دیدار با «دکتر عراقچی» وزیر خارجه کشورمان در دمشق بر اهمیت روابط راهبردی سوریه و ایران در مقابله با چالش‌ها و خطراتی که منطقه و مردم آن را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در دیدار امروز خود با «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران و هیأت همراه وی در دمشق بر روابط راهبردی سوریه و ایران و اهمیت این روابط در مقابله با چالش‌ها و خطراتی که منطقه و مردم آن را تهدید می‌کند و در راس آن مبارزه با ادامه اشغال سرزمین‌های عربی توسط اسرائیل و ارتکاب هر روزه جنایات کشتار و تخریب غیرنظامیان در لبنان و سوریه، تاکید کرد.

به نوشته رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه، «بشار اسد» در دیدار با دکتر عراقچی تأکید کرد که مقاومت در برابر هر گونه اشغال، تجاوز و کشتار جمعی یک حق مشروع است و با توجه به استقبال عمومی از آن و اعتقاد به آن، قوی مانده است.

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که روابط ایران و سوریه در مقابله با چالش‌ها و خطراتی که منطقه و مردم آن را تهدید می‌کند و در راس آن مبارزه با ادامه اشغال سرزمین‌های عربی توسط رژیم اسرائیل و ارتکاب هر روزه جنایات کشتار و تخریب غیرنظامیان در لبنان و سوریه توسط این رژیم اهمیت کلیدی دارد.

بشار اسد در ادامه تصریح کرد: «پاسخ ایران به تجاوزات و حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه و حاکمیت کشورهایشان پاسخی محکم بود و به این رژیم این درس را داد که محور مقاومت توانایی بازدارندگی دشمن و خنثی کردن نقشه‌های آن را دارد و به برکت اراده و همبستگی ملت‌هایش قوی و استوار خواهد ماند.»

وی در ادامه بیان کرد که تنها راه حل موجود برای اسرائیل توقف کشتار و ریختن خون مردم بیگناه و بازگرداندن حقوق مشروع به صاحبان آنهاست.

بشار اسد در ادامه با وزیر امور خارجه ایران، راه‌های توقف تجاوزات اسرائیل به لبنان و اهمیت حمایت و کمک به برادران لبنانی با توجه به آوارگی گسترده ناشی از تجاوزات اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار داد. 

دکتر عراقچی نیز به نوبه خود با تاکید بر اعتماد به قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین برای ایستادگی در برابر ماشین تخریب و کشتار رژیم صهیونیستی، بر لزوم هماهنگی با همه کشورهای حامی برای توقف این تجاوزات تاکید کرد.

کد خبر 2776073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha