مشکلات اقتصادی- امنیتی اقلیم کردستان

سرویس جهان- تریفه عزیز به شبکه خبری فاکس نیوز گفت اقلیم کردستان از توقف صادرات نفت خود زیان فراروان دیده و در برابر تجاوز احتمالی داعش و گروههای افراطی، به تنهایی قابل به دفاع از خود نیست.

به گزارش کردپرس، تریفه عزیز، نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در آمریکا نسبت به پیامدهای مشکلات اقتصادی- امنیتی بدون حمایت آمریکا از این منطقه هشدار داد.

 او به شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گفت: توقف صادرات نفت اقلیم کردتسان در یک و نیم سال گذشته فشار اقتصادی بی امانی بر این منطقه از عراق وارد کرده است. تریفه عزیز خواستار از سرگیری رسمی صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه شد.

 نماینده دولت اقلیم کردستان در آمریکا همچنین از توافق دولت عراق و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکا از عراق و اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد. او تاکید کرد اقلیم کردستان عراق همچنان به حضور نیروهای آمریکا در این منطقه نیاز دارد. تریفه عزیز تاکید کرد که اکنون زمان خروج نیروهای آمریکا از عراق و اقلیم کردستان نیست.

تریفه عزیز همچنین از تضعیف سیستم فدرال عراق که به دولت اقلیم کردستان اختیاراتی داده، ابراز نگرانی کرد و گفت این مسئله روی تشریک مساعی اقلیم کردستان و بغداد در اداره امور تاثیر منفی می گذارد.

او اقلیم کردستان را متحد قابل اعتماد آمریکا داسنت و با اشاره به این که این منطقه از زمان سقوط رژیم بعث با آمریکا هکاری امنیتی داشته، تاکید کرد که اقلیم کردستان همچنان به دنبال توسعه همکاری نظامی با واشنگتن است.

نماینده دولت اقلیم کردستان در آمریکا همچنین با اشاره به ادامه حملات جسته-گریخته داعش در عراق گفت: این مشکلات نشان می دهد که اقلیم کردستان به تنهایی نمی تواند بر این معضلات غلبه کند. بنابراین، اقلیم کردستان به همکاری نظامی-امنیتی آمریکا نیاز دارد.

کد خبر 2776103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha