مسئله کُرد بزرگتر از مسئله فلسطین است

محمد حاجی محمود رئیس حزب سوسیال دمکرات کردستان ضمن اظهار اینکه "مسئله کُرد از مسئله فلسطین مهم تر است"، بیان داشت: همه باید پای صندوق های رای حاضر شوند، حضور پای صندوقهای رای یک وظیفه ملی است.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، محمد حاجی محمود در مراسم کارزار تبلیغاتی لیست خود گفت: منطقه به طور کلی درگیر یک جنگ گرم شده است و انتخابات آتی اقلیم نیز از اهمیت ویژه خود برخوردار است، در این دوره به پارلمانی جسور نیاز داریم.

وی اشاره کرد: بغداد پارلمان ما را منحل کرده است، همه باید پای صندوقهای رای حاضر شوند، حضور پای صندوقهای رای یک وظیفه ملی و بخشیدن مشروعیت دوباره به ریاست دولت و ریاست اقلیم کردستان است.

وی تصریح کرد: بیش از 33 سال است که دولت و پارلمان وجود دارند اما هیچ قانون اساسی نداریم، قانون اساسی حکم یک مرجعیت را برای ملت ما دارد و امری مهم و ضروری برای سازماندهی مجدد همه امور است.

رئیس حزب سوسیال دمکرات کردستان اضافه کرد: باید به حوزه کشاورزی اهمیت داده شود، همچنین ما سیستم آموزشی نامناسبی داریم و باید به سیستم آموزش و پرورش نیز توجه شود و اهمیت ویژه‌ای به بخش بهداشت و درمان داده شود.

وی در ادامه بیان کرد که مسئله کُرد بزرگتر از مسئله فلسطین است، مساحت و جمعیت آنها کمتر از سلیمانیه است و از 1938 شروع به مبارزه کرده اند، اما ما از زمان‌های بسیار دور در حال مبارزه هستیم و بزرگ‌ترین ملت بدون دولت در دنیا هستیم.

کد خبر 2776245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha