مسرور بارزانی و هیأتی آمریکایی درباره از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان دیدار کردند

مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: بعد از ظهر روز جمعه ۲۰۲۴/۱۰/۱۱، با هیأتی آمریکایی به ریاست عضو محترم کنگره، جناب آقای سیث مولتن دیدار کردیم.

به گزارش کردپرس، در بیانیه مسرور بارزانی آمده است؛ «در این دیدار با حضور استیو بیتنر سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان، درباره آخرین تحولات عراق و منطقه و تقویت روابط اقلیم کردستان و آمریکا تبادل نظر کردیم».

سیث مولتن، عضو کنگره در این دیدار ضمن اشاره به اینکه اقلیم کردستان دوست و متحد قابل اعتماد آمریکا در منطقه است، بر اهمیت حمایت آمریکا  از پیشمرگه و حفظ امنیت اقلیم کردستان تأکید کرد.

بر پایه بیانیه، مسرور بارزانی در این دیدار همچنین از حمایت و همکاری آمریکا تشکر کرده و خواسته خود را برای گسترش روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف مجدداً مطرح کرده است.

دیگر محور اصلی نشست هیأت آمریکایی و مسرور بارزانی، گفتگو در مورد پیشرفت‌های مربوط به اصلاحات وزارت پیشمرگه بود، توافق شد که بر اهمیت حمایت، تداوم و تسریع اصلاحات و وحدت نیروهای پیشمرگه تأکید شود.

بیانیه مسرور بارزانی اضافه می کند: «اهمیت ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان، آماده‌سازی برای انتخابات پارلمان کردستان و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وضعیت ناآرام و جنگ‌های منطقه خاورمیانه و تلاش‌ها برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه نیز از دیگر موضوعات گفتگوی ما بودند».

کد خبر 2776288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha