برای ممانعت از ادامه روند اجرای طرح «حساب من» قادر به طرح شکایت نزد دادگاه فدرال هستیم

دبیر فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق ضمن اعلام اینکه راههای متعددی برای ممانعت از اجرای طرح «حساب من» و اجرای طرح «توطین» حقوق وجود دارند، افزود اولین راه، طرح شکایت نزد دادگاه فدرال است و دومین راه هم اعمال فشار از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس است، یا تحت فشار دادن دولت نخست وزیر عراق حال چه از طریق فشارهای سیاسی یا از طریق پارلمان باشد.

به گزارش کردپرس، کاروان یارویس دبیر فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق طی گفتگو با صدای آمریکا اعلام کرد کانالهای متعددی وجود دارد که می‌توانیم از طریق آنها عملا برای اجرای طرح «توطین» حقوق در بانکهای فدرالی اعمال فشار کنیم، اولین راه متوسل شدن به دادگاه فدرال است، دومین راه اعمال فشار از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس است، سومین راه تحت فشار قرار دادن دولت سودانی حال چه از طریق فشارهای سیاسی یا چه از طریق پارلمان باشد، تا زیربار تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر «توطین» حقوق بروند.

وی افزود بی اعتمادی در حدی است که کارمندان اقلیم کردستان مایل نیستند حقوق آنها از طریق وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان و بانکهای اقلیم پرداخت شود بلکه می‌خواهند این روند از طریق بانکهای فدرالی انجام گیرد تا مشکل حقوق دیگر تکرار نشود.

در تاریخ پنجم ماه جاری میلادی بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان در تبلیغات انتخاباتی حزبش در شهرستان «کویه» ضمن رد کردن طرح «حساب من» مخالفت خود را با این سیستم اعلام کرد و در جمع طرفداران خود اعلام کرد طرح «حساب من» نه حساب من است و نه حساب شماست بلکه شماره حساب مسرور بارازنی است زیرا این طرح متعلق به دولت اقلیم کردستان است و حزب دمکرات کردستان نیز بر حمایت خود از این طرح تاکید دارد.

وی افزود تیمهای متعلق به اتحادیه میهنی در بغداد را مامور انجام اقدامات لازم برای ملی کردن حقوق کرده‌ایم.

مقامات دولت اقلیم کردستان و وزارت اقتصاد و دارایی این دولت در مقابل مخالفتهای اتحادیه میهنی با طرح حساب من بر افتتاح حساب کارمندان به منظور شرکت در این طرح تاکید دارند و آن را یکی از پیشرفته‌ترین خدمات در حزه نظام بانکی می‌دانند، به گفته آنها کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند می‌تواند به موقع حقوق خود را دریافت کنند و این روند شامل ارائه خدمات مختلفی می‌باشد که شامل دریافت وام و تحویل خودرو به صورت قسطی و خدمات دیگر می‌باشد.

کاروان یارویس افزود: دولت اقلیم کردستان در طرح حساب من دو هدف را دنبال می‌کند اولین هدف این است که می‌خواهد همچنان پرداخت و کنترل حقوق در اختیار آن باشد و دومین هدف، هدف تجاری است که قصد دارند از طریق طرح «حساب من» ماهیانه ۶ تا ۷ میلیون دلار سود کسب کنند.

کاروان یارویس افزود: سود طرح «حساب من» به کجا واریز می‌شود؟ آیا به خزانه دولت واریز می‌گردد یا خیر؟ یا این که یک نوع معامله مالی میان مقامات اقلیم کردستان است؟ به همین دلیل است که این طرح جای تردید دارد.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده طرح حساب من در مدت کمتر از یک سال تعداد ۶۰۰ هزار نفر از کارمندان اقلیم کردستان در مناطق مختلف در این طرح ثبت نام شده‌اند و بیش از ۲۵۰ دستگاه خودپرداز (ATM) در مناطق مختلف نصب کرده‌اند و تاکید دارند که این روند ادامه خواهد داشت و قصد دارند میزان مشارکت در این طرح را به یک میلیون نفر برسانند و همچنین یک هزار دستگاه خودپرداز نصب کنند.

کد خبر 2776323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha