انتخابات پارلمان اقلیم کردستان برای رهایی اقلیم از اشغال و نسل‌کشی حائز اهمیت است

سرویس ترکیه - ریاست مشترک شورای اجرایی KCK، انتخابات پارلمان اقلیم کردستان را برای رهایی این اقلیم از اشغال و نسل‌کشی حائز اهمیت اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) با انتشار بیانیه‌ای در مورد انتخابات اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این انتخابات برای رهایی این اقلیم از اشغال و نسل‌کشی حائز اهمیت خواهد بود .

به نوشته آژانس خبری فرات، شورای اجرایی KCK با صدور بیانیه‌ای پیش از انتخابات پارلمان اقلیم کردستان که در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، تاکید کرد که این انتخابات برای کردها بسیار مهم است تا موضعی قوی علیه خط همدستی و خیانت ایجاد کنند و گفت: «مردم میهن‌دوست اقلیم کردستان باید در انتخابات از نیروها و نامزدهای میهن‌دوست و دموکراتیک  حمایت کرده و بر این اساس باید موضع خود را نشان دهند. نتایجی که با حمایت از نیروها و نامزدهای میهن‌دوست علیه حزب دموکرات کردستان (پارتی) و بارزانی‌ها که نماینده خط همدستی و خیانت هستند به دست می‌آید، برای رهایی اقلیم کردستان از چنگال اشغال و نسل‌کشی و توسعه یک نظام دموکراتیک و آزادی‌خواه بسیار مهم خواهد بود.»

در بیانیه KCK آمده است: «همانطور که مشخص است، انتخابات پارلمان در اقلیم کردستان در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. در دوره‌ای که تحولات مهمی در خاورمیانه در حال وقوع است، این انتخابات هم برای اقلیم کردستان و هم برای دیگر مناطق کردنشین به طور کلی حائز اهمیت است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «انتخاباتی که در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود نیز برای مردم بسیار مهم است تا نگرش و موضع قوی علیه خط همدستی و خیانت ایجاد کنند. مردم میهن‌دوست اقلیم کردستان باید در انتخابات از نیروها و نامزدهای میهن‌دوست، دموکراتیک و میهنی حمایت کرده و بر این اساس باید موضع خود را نشان دهند.»

در پایان بیانیه KCK آمده است: «نتایجی که با حمایت از نیروها و نامزدهای میهن‌دوست علیه پارتی و بارزانی‌ها که نماینده خط همدستی و خیانت هستند به دست می‌آید، برای رهایی مردم اقلیم کردستان و دیگر مناطق کردنشین از چنگال اشغال و نسل‌کشی و توسعه یک نظام دموکراتیک و آزادی‌خواه بسیار مهم خواهد بود.»

کد خبر 2776334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha