تغییرات در اقلیم کردستان؛ مبارزات مدنی، پارلمان، انقلاب یا کودتا؟

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط پلتفرم کردستان در مسائل ملی، نیمی از مردم سلیمانیه و حلبچه به تغییرات از طریق پارلمان در اقلیم کردستان باور دارند، اما ۶۷ درصد مردم اربیل و ۷۶ درصد مردم دهوک به این مسیر برای تحقق تغییرات باور دارند.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، پلتفرم کردستان در مسائل ملی طی کنفرانسی خبری در شهر سلیمانیه نتایج یک نظرسنجی درباره انتخابات پارلمان کردستان را منتشر کرد، در این نظرسنجی که به دو شیوه آنلاین و حضوری انجام شده، ۱۸ هزار و ۴۵۶ نفر از شهرهای سلیمانیه، اربیل، دهوک و حلبچه شرکت کرده‌اند.

مسیر تغییرات در اقلیم کردستان یکی از محورهای اصلی این نظرسنجی بود و بر اساس نتایج آن، تنها ۴۹ درصد مردم حلبچه به مسیر پارلمانی برای تغییرات باور دارند، در حالی که ۵۳ درصد مردم سلیمانیه به این مسیر باور دارند. همچنین ۶۷ درصد مردم اربیل و ۷۳ درصد مردم دهوک به این مسیر برای اصلاحات باور دارند.

طبق این نظرسنجی، تنها ۴ درصد مردم دهوک و سلیمانیه به مبارزات مدنی به‌عنوان یک راه تغییر در اقلیم کردستان باور دارند، در حالی که ۸ درصد مردم حلبچه و ۹ درصد مردم اربیل به مبارزات مدنی باور دارند.

در مورد انقلاب و قیام به‌عنوان یک راه برای تغییرات در اقلیم کردستان، بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در حلبچه به این راه باور دارند که ۲۹ درصد را شامل می‌شود، بعد از آن، ۲۳ درصد مردم سلیمانیه نیز به این راه اعتقاد دارند، در مقابل، ۱۴ درصد مردم اربیل و ۷ درصد مردم دهوک به انقلاب و قیام به‌عنوان راه تغییر، باور دارند.

بر اساس این نظرسنجی، بیشترین افراد در دهوک نسبت به سایر مناطق اقلیم به کودتای نظامی برای تغییرات باور دارند، بیشترین تعداد افراد یعنی ۵ درصد مردم در دهوک نسبت به سایر مناطق اقلیم به کودتای نظامی برای تغییرات باور دارند، پس از آن ۴ درصد مردم حلبچه و همچنین ۳ درصد مردم شهرهای سلیمانیه و اربیل به کودتا به‌عنوان راه تغییر باور دارند.

تغییرات در اقلیم کردستان؛ پارلمان، انقلاب یا کودتا؟

کد خبر 2776386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha