سرخط خبرهای 23مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 23مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

دستگیری سه عضو داعش در رقه در عملیات SDF
نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در عملیات امنیتی این نیروها با حمایت ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در شهر رقه، ۳ تن از عناصر داعش دستگیر شدند.
 در بیانیه SDF آمده است: «در چارچوب عملیات مستمر SDF علیه عناصر داعش، تیم‌های عملیات نظامی(TOL) متعلق به SDF با پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین‌المللی، عملیاتی را در شهر رقه علیه یک هسته داعش انجام دادند.»
در ادامه بیانیه SDF آمده است: «این عملیات در تاریخ ۶ اکتبر برای شکست یک هسته داعش که قصد انجام اقدامات تروریستی را داشت، انجام شد. نیروهای SDF محل اختفای هسته را کشف و آن را به محاصره خود درآوردند که در نتیجه سه عضو داعش با اسامی:  اسام خالد عوده، علی احمدالشاووش از اهالی رقه و ابراهیم محمد خیرخالیه از اهالی شهر حلب دستگیر شدند.»

وزیر اقتصاد و دارایی عراق: اقلیم کردستان درآمدهای نفتی خود را به بغداد تحویل نداده است
وزارت اقتصاد و دارایی عراق روز یکشنبه اعلام کرد مبلغ حقوق کارمندان اقلیم کردستان سالیانه ۱۳ هزار میلیارد دینار است اما تا کنون دولت اقلیم کردستان ۳۲۰ میلیارد دینار از محل درآمدهای غیرنفتی خود را به بغداد تحویل داده است و از محل درآمدهای نفتی نیز هیچ مبلغی را به خزانه دولت واریز نکرده است.
وزارت اقتصاد و دارایی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد طیف سامی وزیر این وزارتخانه حمایت کمیسیون اقتصادی مجلس از فعالیتهای این وزاتخانه را با اهمیت توصیف کرد و همزمان جزئیات مربوط به اقدامات وزارتخانه تحت اختیارش در خصوص رفع کسری بودجه و مشکل کمبود آن ارائه داد.
طیف سامی ضمن بیان اینکه نوسانات قیمت نفت برای ما  در زمینه درآمدها مشکل ساز شده است، از کمیسیون اقتصادی مجلس خواست با این وزارتخانه در خصوص مشکل درآمدهای غیر نفتی با دولت اقلیم کردستان همکاری کنند، زیرا پس از صدور حکم دادگاه فدرال دولت اقلیم کردستان درآمدهای نفتی خود را به خزانه دولت واریز نکرده است.
عراقچی: ایران برای جنگ و صلح آماده است
وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق، ضمن تأکید بر مواجهه منطقه با چالشهای خطرناک، گفت: ایران به دنبال جنگ نیست اما هم برای جنگ و هم برای صلح آماده است.
سید عباس عراقچی وزیر خارجۀ ایران پس از دیدار با فواد حسین، وزیر خارجه عراق طی کنفرانس خبری مشترکی گفت: منطقه ما با چالش های خطرناکی روبرو است و در وضعیت هشدار به سر می‌برد.
عراقچی افزود: ما دنبال جنگ نیستم، خواهان جنگ نیستم، خواهان صلح هستیم. با این وجود ایران برای جنگ و صلح آماده است.
وزیر خارجۀ ایران تأکید کرد:  رژیم صهیونسیتی امکان کمک رسانی به آوارگان لبنانی را به حداقل رسانده است و اجازه کمک‌رسانی نمی‌دهد. اما ما به ارسال کمک‌های خود به آوارگان لبنانی ادامه می دهیم.

کد خبر 2776389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha