آلمان راه را برای استفاده ترکیه از جنگنده اروپایی علیه کردها باز کرد

سرویس جهان- به نوشته مجله نشنال اینترست، دولت آلمان با لغو تحریم تسلیحاتی ترکیه، راه را برای فروش جنگنده های یوروفایتر اروپا به ترکیه و استفاده این کشور از این جنگنده ها علیه کردها در عراق و سوریه باز کرده است.

به گزارش کردپرس، ترکیه از سال 2019 که به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حمله کرد، با تحریم تسلیحاتی چند کشور اروپایی مواجه شد. با این حال، بعد از مخالفت سفت و سخت آنکارا با پیوستن سوئد به ناتو و مجبور شدن غربی ها به نرمش در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تحریمها علیه ترکیه یکی پس از دیگر لغو شده اند.

آمریکا که بعد از حمله 2019 ترکیه به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، فروش جنگنده های اف 16 به این کشور را تعلیق کرده بود، بعد از پیروزی جو بایدن، این درخواست را دوباره به جریان انداخت و فروش 40 جنگنده اف 16 به آنکارا نهایی شد. اما ترکیه خواهان دریافت اف 35 آمریکاست. با این حال، اصرار ترکیه بر حفظ سیستم دفاع موشکی روسیه مانع از ورود دوباره ترکیه به چرخه تولید جنگنده اف 35 و دریافت آن شده است.

 اما به نوشته نشریه نشنال اینترست آمریکا، آلمان به تازگی تحریم تسلیحاتی ترکیه به دلیل حمله این کشور به کردهای سوریه در سال 2019 را لغو کرده و ترکیه که از دریافت اف 35 آمریکا ناامید شده، حالا با چراغ سبز آلمان می تواند جنگنده های یوروفایتر اروپایی را دریافت کند.

 این مجله سیاسی آمریکا از پیشرفت جدی در درخواست ترکیه برای به خدمت گرفتن یوروفایتر خبر داده و ادعا کرده است که نخستین ناوگان یورفایترهای اروپایی به زودی در اختیار ترکیه قرار خواهد گرفت.

 این مجله آمریکایی هشدار داده است اکنون ترکیه می تواند با تقویت ناوگان هوایی خود، جنگنده های یوروفایتر اروپا را برای هدف قرار دادن کردها در عراق و سوریه به خدمت بگیرد.

کد خبر 2776487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha