اربیل ایستگاه پایانی حضور نیروهای آمریکا در عراق

سرویس جهان- مجله فارن پالسی از قطعی بودن خروج نیروهای آمریکا از عراق خبر داده و گفته است تنها بخش کوچکی از نیروهای آمریکا، آنهم برای کمک به نیروهای کرد سویه در اربیل حضور خواهند داشت.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی فارن پالسی آمریکا، در گزارشی از قطعی بودن خروج نیروهای آمریکا از عراق، با توجه به جمع بندی مذاکرات دو کشور بر سر این موضوع خبر داده است.

 این نشریه سیاسی با اشاره به تضعیف کامل داعش در عراق و این که نیروهای آمریکایی به بهانه مقابله با داعش در عراق حضور دارند، نوشت: اکنون وقت آن رسیده است که 2500 نیروی نظامی آمریکا از عراق خارج شوند.

فارن پالسی با اشاره به این که بخش های زیادی از عراقیها خواهان خروج نیروهای نظامی از عراق هستند و این حضور هزینه های زیادی به واشگتن تحمیل می کند، حضور سنگین نظامی آمریکا در این کشور را ناقض منافع ملی آمریکا دانسته و تاکید کرده است که اکنون بهترین زمان برای خاتمه دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق است.

 به نوشته این مجله سیاسی تنها بخش کوچکی از نیروهای آمریکا، آنهم برای کمک به عملیات ضد داعش نیروهای کرد سوریه در اقلیم کردستان حضور خواهند داشت.

 بر اساس این گزارش، همکاری بخش دفاعی دولت آمریکا در عراق، پس از خروج نیروهای نظامی به هماهنگی های امنیتی میان دو کشور، بر اساس توافقنامه استراتژیک میان آن دو محدود خواهد شد.

کد خبر 2776490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha