سرخط خبرهای 25مهرخبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 25مهر منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

دادگاه قانون اساسی ترکیه اعلام کرد که سر دادن شعار «زنده باد اوجالان» جرم نیست
دادگاه قانون اساسی ترکیه، که بالاترین مرجع قضایی در این کشور به شمار می‌آید، تصمیم به صدور حکمی گرفت که به موجب آن شعارهای "زنده‌ باد رئیس آپو" و شعارهای دیگری نظیر آن در چارچوب آزادی بیان قابل قبول دانسته شده‌اند.
این حکم در پی بررسی پرونده‌ای صادر شد که در آن تعدادی از شهروندان به دلیل سر دادن این شعارها با اتهام «تبلیغ برای تروریسم» محکوم به زندان شده بودند.


کشته شدن ۱۴ عضو PKK در حملات هوایی ترکیه به کردستان عراق

بنا بر ادعای مطرح شده از سوی وزارت دفاع ترکیه ۱۴ تن از اعضای حزب کارگران کردستان در بمباران هوایی نیروهای ارتش این کشور در مناطق گاره و خاکورک در شمال اقلیم کردستان عراق جان خود را از دست دادند.
نیروهای مسلح ترکیه در عملیات هوایی که از ۹ تا ۱۱ اکتبر ۲۰۲۴ در شمال کردستان عراق انجام دادند، ۱۴ عضو PKK را کشته اند. 
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: «ما مصمم هستیم که تروریسم را در سرچشمه های آن ریشه‌کن کنیم و به این هدف خود پایبندیم و توانایی‌های لازم را نیز برای این کار در اختیار داریم.»


انبوه رونمایی ها در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان

نشریه نیوریجن از رونمایی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از طرح های مختلف صنعتی و عمرانی تنها چند روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمامی اقلیم کردستان عراق خبرداده است. این در حالی است که سیل خروج جوانان از این منطقه به کشورهای اروپایی ادامه دارد.
به نوشته این نشریه مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، از حزب دموکرات کردستان که حزبش برای رقابت در انتخابات با اتحادیه میهنی و احزاب نوپا رقابت می کند، در سه هفته گذشته اقدام به افتتاح حداقل چهار کارخانه بزرگ کرده است .
بر اساس این گزارش بیشتر طرحهای افتتاح شده در مناطق تحت کنترل حزب دموکرات کردستان در استان های دهوک و اربیل واقع شده است.
بر اساس ادعای این نشریه اقلیم کردستان عراق در چند سال اخیر بیش از 4500 کارخانه ساخته است که در سراسر این منطقه قرار گرفته اند.

کد خبر 2776493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha