انتخابات اقلیم کردستان؛ سخنرانیهای آتشین

روزنامه«العرب» لندن در مقاله ای تحت عنوان «انتخابات اقلیم کردستان،سخنرانی های آتشین واشاره رهبران احزاب به  یک پیروزی چشمگیر» به انتخابات پارلمان کردستان که قرار است یکشنبه(30مهر1403)برگزارشود،پرداخته  است .

به گزارش کردپرس، روزنامه «العرب» در مقاله خود می نویسد: ستادهای تبلیغات  انتخاباتی دراقلیم کردستان درساعات پایانی تبلغاتی خود شاهد سخنرانی های آتشین رهبران احزاب بزرگ و اشاره آنها به کسب  پیروزی چشمگیرو آن هم در شرایطی است که خیابان ها مملو از بنرها و شعارهای انتخاباتی،اما فاقد تعامل عمومی است.

محورهای مهم مقاله روزنامه«العرب» به طور تیتروار به شرح زیر است:

- محافل سیاسی کردستان ترجیح می دهند که با وجود شور و نشاط در مبارزات انتخاباتی، میزان مشارکت در انتخابات روز یکشنبه محدود باشد.

-مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان  درخلال شرکت در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر اربیل تایید کرد که "مردم کرد" در 20 اکتبرشیوه حکومتی را از طریق انتخابات تعیین خواهند کرد.

-بارزانی همچنین گفت: این انتخابات باید دو سال پیش برگزار می‌شد، اما برخی از احزاب با تصور اینکه از طریق این انتخابات، حزب دمکرات کردستان را شکست می‌دهند،به مانع تراشی های خود در برابر این انتخابات ادامه دادند.

-بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان، در تبلیغات انتخاباتی خود علیه رقیب سنتی خود، سخنرانی آتشینی ایراد می کند و شعار «به حکومت استبدادی حزب دمکرات پایان می دهیم» را سر می دهد.

-بافل طالبانی در یک سخنرانی در میدان دیگری در اربیل گفت: اتحادیه میهنی به تنهایی می‌تواند مسیر حکومت را تغییروبه حکومت استبدادی پایان دهد وموازنه  را به روند سیاسی بازگرداند، زیرااو می‌خواهد از اخلاقیات جامعه محافظت کند.

-رئیس اتحادیه میهنی ازاستحقاق کارمندان و پرداخت حقوق آنان  در بانک های دولت فدرال به عنوان یک محور تبلیغاتی داغ در مبارزات انتخاباتی خود بهره می برد و تاکید می کند که آنها با طرح «حساب من» که متعلق به دولت مسرور بارزانی است، مخالف اند وتاکیدمی کند که برای پرداخت حقوق کارمندان در بانک های  دولت فدرال تلاش می کند.

-رسانه های اتحادیه میهنی به  دستوراین اتحادیه، به تمامی ادارات و مدیران خود در سلیمانیه در خصوص خودداری از امضای فرم اطلاعات مربوط به طرح «حساب من»  اشاره کرده اند.

-حزب دمکرات که پدر احزاب کردستانی محسوب می‌شود، در پاسخ  به اتحادیه میهنی می‌گوید که این حزب روزانه  شریک دولت اقلیم کردستان است، اما شب‌ها نقش اپوزیسیون را ایفاء می‌کند و سیاست رقیب خود را پاشیدن خاکستربه چشم ها توصیف کرد.

-پیشتر دفتر انتخاباتی حزب دمکرات کردستان، یک فایل صوتی، مکالمه تلفنی بافل طالبانی و برادرش قباد را فاش کرده بود که از وجودتوطئه ای به رهبری رقیب وی دراتحادیه میهنی درخصوص  تقلب در انتخابات حکایت دارد.

کد خبر 2776512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha