سکوت آمریکا در برابر حملات جنگجویان قبایل به کردها در دیرالزور

سرویس جهان- موسسه صلح کردی، بی تفاوتی آمریکا در قابل حملات جنگجویان عرب به نیروهای کرد در شرق درالزور را قابل تامل دانست.

به گزارش کردپرس، حملات جنگجویان قبایل عرب شرق دیرالزور به نیروهای کرد سوریه که در سال 2023 هفته ها ادامه داشت، در اوایل آگوست 2024 تکرار شد و درگیری میان نیروهای کرد و شبه نظامیان وابسته به قبایل عرب در شرق دیرالزور کشته و مجروح شدن دهها تن از نیروهای طرفین را به دنبال داشت.

 موسسه صلح کردی در آمریکا که تحولات مناطق کردنشین را رصد می کند، علت تکرار این حملات علیه نیروهای کرد در شرق دیرالزور را سکوت و بی تفاوتی آمریکا نسبت به وضعیت کردها در این منطقه دانست.

 این موسسه تاکید کرده است نیروهای آمریکا نسبت به حملات جنگجویان قبایل عرب در این منطقه به نیروهای کرد واکنش چندانی نشان نداده و فقط در زمانی که به پایگاه های آنها در این مناطق حمله صورت می گیرد، وارد عمل می شوند.

این اندیشکده هشدار داده است ممکن است مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به منطقه بحرانی دیگری در خاورمیانه تبدیل شود. بنابراین لازم است آمریکا به عنوان متحد کردهای سوریه وارد عمل شود و نسبت به ایجاد ثبات در این منطقه اقدام کند.

در تحلیل وضعیت کردهای سوریه تاکید شده است که ترکیه یکی دیگر از عوامل اصلی ایجاد بی ثباتی در شمال شرق سوریه است و همزمان به درگیری جنگجویان قبایل عرب با نیروهای کرد سوریه، اقدام به پیشروی و حملات هوایی به دیگر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

موسسه صلح کردی در آمریکا به دولت آمریکا توصیه کرده است در کنار حمایت نظامی از نیروهای کرد سوریه، حمایت های اقتصادی از مناطق تحت کنترل کردها را افزایش دهد زیرا حمایت های نظامی، به تنهایی نمی تواند بی ثباتی در این مناطق را از بین ببرد.

کد خبر 2776660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha