درخواست آمریکا از کردهای عراق برای کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل کابینه جدید

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را عادلانه خواند و خواستار کنار گذاشتن اختلافات احزاب کرد و تشکیل کابینه جدید دولت اقلیم کردستان شد.

به گزارش کردپرس، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران رضایتمندی دولت آمریکا از نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را که در روز 20 اکتبر 2024 برگزار شد، اعلام کرد و آن را عادلانه و منظم خواند. او از جمله نکات مهم این انتخابات را مشارکت بالای مردم این منطقه در این انتخابات عنوان کرد.

ودانت پاتل نقش رسانه ها و نهادهای مدنی در ارتقای درک عمومی از اهمیت برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان را شایسته تقدیر دانست.

او تاکید کرد بعد از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، وقت آن رسیده است که احزاب کرد اختلافات خود را کنار گذاشته و برای تشکیل دولتی قدرتمند تلاش کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد قدم بعدی بعد از برگزاری انتخابات، آغاز سریع گفتگو میان احزاب برای تشکیل دولت بعدی اقلیم کردستان است و آمریکا از آنها می خواهد نسبت به تشکیل دولت بعدی اقدام کنند.

وی گفت: رهبران کرد عراق باید اختلافات خود را کنار بگذارند و با ایجاد اتحاد به سوی تشکیل دولت جدید در اسرع وقت اقدام کنند زیرا این مسئله به نفع همه مردم کردستان عراق است.

کد خبر 2776694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha