سامانه بارشی در آذربایجان غربی فعال شد

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: این مخاطره همراه با بارش باران و برف و رعد و برق است.

به گزارش کردپرس، مهدی صابری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان گفت:  بارش متناوب باران و رعد و برق (در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف) همراه با وزش باد و تداوم برودت هوا از  اواخر وقت دوشنبه شروع می شود.

او افزود: این مخاطره همراه با بارش باران و برف و رعد و برق همراه با تندباد لحظه ای، مه گرفتگی و سرمازدگی خواهد بود.

صابری گفت: منطقه اثر سامانه بارشی کلیه نقاط بویژه مناطق مرکزی استان است و زمان پایان آن  پنجشنبه پایان هفته جاری است.

او بیان کرد:آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها،  یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی پیش بینی می شود لذا توصیه می شود دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران  آمادگی لازم را داشته باشند.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی گفت: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای بویژه گردنه های برف گیر و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی، تنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، مدیریت در مصرف حامل های انرژی و بازبینی کارکرد صحیح تجهیزات گرمایشی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به برودت هوا نیز الزامی است.

کد خبر 2776700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha