وعده پشت وعده/پول گندمکاران کردستانی باز هم پرداخت نشد

مهر ماه تمام شد و علیرغم وعده های قبلی، پرداخت کامل مطالبات گندم کاران باز هم پرداخت نشد. استاندار کردستان، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ... بار اول پایان شهریور، بار دوم نیمه اول مهر ماه و بار سوم پایان مهر ماه را زمان پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی اعلام کردند؛ مهر ماهی که اکنون تمام شده و تنها ۴۳ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، یکشنبه ۲۹ مهر ماه بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نشست خبری که با رسانه های استان داشت: اعلام کرد ۵۰ همت اوراق به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده تا با فروش آنها به یکی از بانک های کشور بتوانند مطالبات گندمکاران را پرداخت کنند.

اکبر محمدی زمان پرداخت این مطالبات را به زمان فروش اوراقی ارتباط داد که شاید هیچ بانکی حاضر نباشد آنها را خریداری کند؛ چرا که اعتبار بسیاری را می طلبد و این یعنی همان وعده های سرخرمن و پوشالی که قبلا هم مسئولان استان داده بودند.

تاکنون جمع کل واریزی های پول گندم در کردستان ۱۱ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان بوده که تنها معادل ۵۷ درصد از ارزش کل گندم های خریداری شده در استان است.

در سال جاری یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۴۷۲ تُن گندم به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان از کشاورزان استان کردستان خریداری شده که هنوز هم ۸ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان آن پرداخت نشده است.

وعده ای که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان قبلا به نوعی دیگر آن را بیان کرده بود پایان مهر ماه بود که باز هم محقق نشد تا مشخص شود مسئولان استان کردستان در معادلات کشور جایگاهی ندارند که بتوانند زمان مشخصی را برای دریافت و پرداخت اعتباری اعلام کنند.

استاندار جدید کردستان هم یکی از مطالبات اصلی خود را در روز معارفه پیگیری پول گندمکاران اعلام کرده بود و برای این موضوع نیز حتی با معاون اول رئیس جمهور دیدار و رایزنی کرده بود، اما وعده عارف و لهونی هم محقق نشد.

ظاهرا مسئولان کشوری و استانی در دادن وعده با یکدیگر ماراتن گذاشته اند و تا روزی اگر، اگر قسمت شد و طلب گندمکاران پرداخت شد، آن را به پای پیگیری و دستاورد خود بگذارند.

حال مهر ماه تمام شده و بیش از چند ماه از خرید گندم کشاورزان کردستان می گذرد و خبری هم از پرداخت این مطالبات نیست و تنها باید منتظر ماند تا مسئولان وعده جدیدی بدهند.

کد خبر 2776716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha