رانندگان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/خودروها به زنجیر چرخ مجهز شوند

رئیس پلیس راه کردستان گفت: با توجه به شروع فصل سرما و آغاز بارش های فصلی که به صورت باران و برف اتفاق می افتد، رانندگان در صورت تردد در جاده ها، باید به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در شرایط جوی زمستانی، به دلیل وجود گردنه های برفگیر در استان کردستان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری تر است.

وی به مردم توصیه کرد جهت سفر در مناطق کوهستانی خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و با پرکردن باک بنزین و داشتن پتوی مسافرتی و مواد غذایی به این مناطق سفر کنند.

رئیس پلیس راه کردستان بر ضرورت رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی در راستای جلوگیری از وقوع تصادفات زنجیره ای، خودداری از سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ تاکید کرد.

سرهنگ گوهری اظهار کرد: در جاده های ۲ طرفه نیز در صورتیکه خودرویی به هر دلیلی دچار مشکل شد، مسیر سمت مقابل باید آزاد و راه برای ارائه خدمات دستگاه های امدادی باز باشد.

وی با بیان اینکه توصیه می شود مسافران از تردد غیر ضرور شبانه در تمام محورهای استان کردستان خودداری کنند و در صورت لزوم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، افزود: شماره تماس ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعلام آخرین وضعیت راه های کردستان است اما توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری به ویژه در طول شب خودداری کنند.

کد خبر 2776735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha