تولید ۳۴۱ هزار تن سیب زمینی در کردستان پیش بینی شده است

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآورد انجام شده از سطح افزون بر ۸ هزار هکتار مزارع زیر کشت سیب زمینی در استان امسال ۳۴۱ هزار تن محصول برداشت می شود.

به گزارش کرد پرس، فریدون حامدی با اشاره به تداوم فصل برداشت سیب زمینی در مزارع استان کردستان، گفت: فصل برداشت سیب زمینی از اواسط مهر ماه آغاز می شود و این روند تا میانه های آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به سطح زیرکشت این محصول در استان کردستان در سال زراعی جاری، اظهار کرد: ۸ هزار و ۳۰۶ هکتار از مزارع استان به کشت سیب زمینی اختصاص دارد و پش بینی شده امسال ۳۴۱ هزار تن محصول برداشت می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اراضی زیرکشت سیب زمینی استان مربوط به شهرستان های قروه و دهگلان است، افزود: از لحاظ سطح زیرکشت این محصول در استان ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

حامدی ادامه داد: براساس گزارش کارشناسی از سطح مذکور ۳۴۱ هزار تن محصول در سال جاری برداشت می شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش می یابد.

وی به عملکرد تولید سیب زمینی در واحد سطح اشاره کرد و یادآور شد: میانگین تولید سیب زمینی در هر هکتار از مزارع استان حدود ۴۲ تن است که این میزان ۱۰ تن بالاتر از متوسط کشوری است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه عملیات کاشت، داشت و برداشت زمینی در شهرستان های قروه و دهگلان به طور مکانیزه انجام می شود، بیان کرد: تغییر شیوه کاشت و تغذیه مناسب موجب افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح شده است.

حامدی با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی در استان شامل کشت قراردادی نیست، گفت: قیمت محصول سیب زمینی تابع عرضه و تقاضا است و در حال حاضر به طور عمده هرکیلوگرم از این محصول به قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

کد خبر 2776875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha