درخواست های پ.ک.ک از آمریکا

سرویس جهان- عضو شورای رهبری پ.ک.ک از آمریکا خواست پ.ک.ک را از لیست گروههای تروریستی خارج کند و همه توان خود را برای حل مسئله کردهای ترکیه به کار بگیرد.

به گزارش کردپرس، مراد قاراییلان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک یا حزب کارگران کردستان ترکیه، در مصاحبه با یک مجله خارجی بر لزوم تغییر سیاست آمریکا در مورد پ.ک.ک و عزم جدی برای حل مسئله کردها در ترکیه تاکید کرد.

قاراییلان به مجله جورزالم پست گفت: ما از آمریکا می خواهیم که پ.ک.ک را از لیست گروههای تروریستی خارج کند. پ.ک.ک در مقابله با گسترش قلمروی داعش در منطقه جلوگیری کرده است. ما امیدوار هستیم که آمریکا رویکرد خود را نسبت به پ.ک.ک تغییر دهد. این تغییر رویکرد می تواند به نفع آمریکا و منطقه تمام شود.

عضو شورای رهبری پ.ک.ک بر نقش آمریکا در میانجیگری میان پ.ک.ک و ترکیه برای رسیدن به صلح تاکید کرد اما گفت که واشنگتن از کمپین نظامی ترکیه علیه پ.ک.ک حمایت می کند. قاراییلان با اشاره به این که آمریکا و اروپا در حل مناقشه سیاسی در ایرلند ایفای نقش کرده اند، گفت: هم اروپا و هم آمریکا می توانند در حل مسئله کردها در ترکیه نیز ایفای نقش کنند.

مراد قراییلان در واکنش به درخواست برخی رهبران سیاسی ترکیه مانند دولت باغچه لی، رهبر حزب افراطی حرکت ملی ترکیه

برای خلع سلاح پ.ک.ک گفت: ما بدون صحه گذاشتن بر حقوق کردها در ترکیه و آزاد کردن همه زندانیان سیاسی، از جمله عبدالله اوجالان، سلاح را زمین نخواهیم گذاشت. ما گفتگو را بر جنگ و اقدام نظامی ترجیح می دهیم. پ.ک.ک می خواهد با انجام یک توافق سیاسی با دولت ترکیه به فعالیت نظامی پایان دهد.

کد خبر 2776924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha