آتش سوزی گسترده در نخلستان های قصرشیرین

سرویس کرمانشاه _ نخلستان‌ها و نیزارهای مجاور رودخانه الوند در شهرستان قصرشیرین روز یکشنبه ۶ آبان‌ماه دچار آتش سوزی گسترده شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ این آتش سوزی گسترده ساعت 21 شب گذشته در محدوده خیابان ساحلی قصرشیرین اتفاق افتاد و موجب نگرانی و وحشت عده ای از مردم شد.

به گفته منابع محلی به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب در فصل بارش، عملیات لایروبی رودخانه الوند توسط یک پیمانکار در حال انجام بوده و نیزارهای حاشیه رودخانه در جریان این طرح آتش زده شده و در ادامه به نخلستان ها گسترش پیدا کرده و به باغات خرمای مجاور خسارت زده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در اینباره به ایرنا گفته است: در گذشته به دلیل مشکلاتی که وجود داشته و عدم لایروبی و مشکلات فنی در حوزه نگهداری رودخانه ها به طور طبیعی شاهد انحراف مسیر آب از رودخانه به سمت مزارع بودیم و در برخی موارد نیز باعث طغیان آب رودخانه الوند و همچنین انحراف به سمت خیابان ها بودیم که لایروبی رودخانه بعد از ۲۰ سال در دستور کار قرار گرفته است.

مراد باباخانی ادامه داد: لایروبی بستر رودخانه الوند توسط امور آب و با واگذاری به پیمانکار در حال انجام است که پیمانکار در برخی موارد اقدام به آتش زدن خار و خاشاک بستر رودخانه می کند. بر اثر آتش زدن خاشاک و نیزارهای بستر رودخانه توسط پیمانکار امشب، آتش به بخشی از باغات حاشیه شرقی نیز سرایت کرد.

 این آتش سوزی گسترده توسط چند دستگاه ماشین آتش نشانی پس از تلاش بسیار مهار شده است.

کد خبر 2776960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha