خوراک به یک برند گردشگری در کرمانشاه تبدیل شده است

سرویس کرمانشاه _ معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه اقداماتی که در ۲ سال اخیر انجام شده است، امروز خوراک به برند گردشگری استان کرمانشاه تبدیل شده است.

به‌گزارش کردپرس، وحید امیری در حاشیه جشنواره خوراک منطقه‌ای «طعم امید۳» بیان کرد: استان کرمانشاه به لحاظ تنوع خوراک از ظرف بسیار کم نظیری در کشور برخوردار است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه افزود: با توجه به این ظرفیت از ۲ سال گذشته بعد از ثبت کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک جهان توسط یونسکو اقدامات گسترده‌ای از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه برای استفاده از این ظرفیت به عنوان یک برند گردشگری برای استان در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: ثبت ملی ۶۳ خوراک استان اولین گام موثر در این مسیر بود که ظرفیت بالای استان کرمانشاه را به همگان نشان داد.

امیری گفت: در ادامه این روند در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در زمستان سال گذشته استان کرمانشاه با تم خوراک در این نمایشگاه شرکت کرد و با توجه به مجموع فعالیت‌های استان و ظرفیت‌های موجود و نیز استقبالی که از این موضوع انجام شد، توسط معاونت گردشگری کشور لوح برند کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران را استان ما داد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه افزود: برای استفاده از این برند و ظرفیت برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده است تا کرمانشاه به عنوان برند گردشگری خوراک در کشور مطرح شود که خوشبختانه امروز این اتفاق افتاده است و در هر نقطه از کشور اگر رویدادی با موضوع خوراک برگزار می‌شود، کرمانشاه حضور درخشانی دارد.

او اظهار کرد: میزبانی رویداد منطقه‌ای «طعم امید ۳» یکی از اتفاقات مهم در این زنجیره برنامه‌ریزی بود که خوشبختانه با بهترین کیفیت و شکل ممکن برگزار شد. ما در حوزه گردشگری خوراک برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌ایم که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری برای تقویت این برند گردشگری برای کرمانشاه اجرایی خواهند شد.

امیری در خاتمه بیان کرد: برای تقویت برند کرمانشاه شهر خلاق خوراک نیز برنامه‌هایی داریم که امیدواریم با همکاری شهرداری کرمانشاه اتفاقات بسیار خوبی برای استان بیفتد.

کد خبر 2776973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha