مرگ یوسف بکمزجی یکی از سران جماعت گولن

سرویس ترکیه - یوسف بکمزجی یکی از اعضای اصلی و برنامه ریزان جماعت فتح الله گولن در حال گذران دوران محکومیت خود، در بیمارستانی در ازمیر درگذشت. 

به گزارش کردپرس، یوسف بکمزجی یکی از چهره های برجسته جماعت فتح الله گولن که از سوی ترکیه با نام «سازمان تروریستی فتو» شناخته می شود، در سن 82 سالگی درگذشت. او در زمان مرگ در حال گذران دوران محکومیت خود بود.

به نوشته روزنامه جمهوریت، یوسف بکمزجی که پس از کودتای نافرجام 15 جولای بازدشت شده و در زندان کرکلار به سر می برد، برای انجام عمل جراحی چشم به بیمارستان ازمیر فرستاده شد. قلب او در حین عمل جراحی ایستاد و مدت کوتاهی پس از احیای قلبی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ازمیر جان خود را از دست داد.

بر اساس خبر جمهوریت، بکمزجی که در سازمان موسوم به فتو با نام مستعار «برادر قدیمی راهنما» شناخته می شد یکی از اعضای هیأت امنای سازمان گولن و از جمله مسئولان اصلی این سازمان بوده است. او پس از کودتای 15 جولای 2016 با دستور دادستانی کل ازمیر به دلیل سرمایه گذاری، مدیریت و برنامه ریزی برای سازمان تروریستی موسوم به فتو، دستگیر شد. او در دادگاهی در 23 ژانویه 2020 به اتهام «مدیریت یک سازمان تروریستی مسلح» به 17 سال و 4 ماه زندان محکوم شد.

کد خبر 27780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha