از تمام تلاش‌ها برای دست‌یابی به راه حل مسئله سوریه حمایت می‌کنیم/مخالف اتحاد سوریه نیستیم

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه ضمن اعلام موافقت خود با اتحاد گروه های مختلف سوری، اعلام کرد که از همه تلاش ها برای دستیابی به راه حل مسئله سوریه حمایت می کند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه اعلام کرد که آماده است تا به تلاش‌هایی که برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه آغاز شده‌اند بپیوندد. مدیریت خودگردان از همه گروه های مختلف سوریه خواست تا در گفتگو و تلاش‌ برای دست‌یابی به راه حل سیاسی و نگارش قانون اساسی مشترک مشارکت کنند.

به نوشته فرات، فنر الگیت معاون رئیس مشترک هیأت ارتباطات خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، اعلام کرد که مدیریت خودگردان تلاش‌ها برای دست‌یابی به ثبات و صلح در سوریه را مثبت ارزیابی می‌ کند.

الگیت گفت: «ما اظهارات آقای میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه را در خصوص کمیته قانون اساسی و لزوم همکاری مدیریت خودگردان با این کمیته پیگیری می‌کنیم. این اظهارات نشان دهنده وضعیت سوریه در دست‌یابی به راه حل در این مرحله است. مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه از همه گروه های مختلف سوریه می خواهد تا در فرایند حل مسئله، مذاکرات و نگارش قانون اساسی جدید شرکت کنند، و آینده‌ای عادلانه و برابر را برای سوریه رقم بزنند.»

فنر الگیت در ادامه گفت: «ما تأیید می‌کنیم که نقش روسیه در این بعد بسیار مهم است. ما نقش روسیه را مانند تضمین کننده ای می دانیم که می‌تواند ثبات را در سوریه رقم بزند. ما این نقش را مثبت ارزیابی می‌کنیم و بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که مخالف اتحاد سوریه نیستیم.»

لازم به ذکر است، میخائیل بوگدانف معاون وزیر امورخارجه روسیه، روز گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرده بود که «نمایندگان کردها باید در نگارش قانون اساسی شرکت کنند. اگر ما از تغییر قانون اساسی حرف می‌زنیم، باید کردها هم در این فرایند شرکت کنند. این کار می‌تواند مانع از اتهام تجزیه‌طلبی علیه کردها شود.»

کد خبر 27818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha