ماجراهای شهرک های صنعتی کردستان و اظهارات فرافکنانه آقای رییس

سرویس کردستان- مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان کردستان 2 اسفند ماه امسال در مصاحبه ای به یکی از خبرگزاری ها از واگذاری 600 متر زمین به پسر معاون سابق هماهنگی های اقتصادی استاندار ی خبر داده است. البته این مدیر با برجسته کردن بخشی از خبر در ادامه سعی کرده است این واگذاری را توجیه نموده و بگوید: «کار کاملا روال قانونی را طی کرده است»

کرد پرس_ تا اینجای کار نقدی بر مدیر مصاحبه شونده وارد نیست اما چندین سئوال در نزد افکار عمومی در پی این مصاحبه هدفمند ایجاد شده است که مسئله را«بودار» کرده و باعث می شود این اظهارات جناب رییس فرافکنی تلقی شود.

اولا این موضوع مدت ها قبل در رسانه ها مطرح شد و اگر قصد توضیح قانونی بود که این مدیر جویای قدرت همان زمان باید این مصاحبه را انجام می داد نه درست یک روز پس از تودیع رییس بالا دستی خود. آیا این مدیر از عقوبت این مصاحبه در زمان ریاست سابق صمت می ترسید؟
درست یک روز پس از تودیع مقام مافوق و چند هفته پس از استعفای معاون سابق اقتصادی استاندار،انجام چنین مصاحبه ای قطعا شبهه بر انگیز است.

مسئله به اینجا ختم نمی شود، در ادامه مدیر شهرک ها می گوید: «قبلا برخی مقامات به نام فرزندان یا همسرانشان از این شرکت زمین دریافت کرده اند» البته اذعان هم می کند نام هیچ یک از آنها به یاد ندارد و تنها نامی که در این مصاحبه به خاطر آورده است نام همین فرزند معاون سابق هماهنگی های اقتصادی استاندار است!
این مسئله موضوع شبهه ناک بودن این مصاحبه را در کنار زمان انتخابی برای انجام آن دو چندان می کند و باعث می شود ذهن مخاطب بیشتر به دنبال هدف این مدیر از انجام این مصاحبه باشد.
در اینکه در سال های اخیر وضعیت اداره شهرک های صنعتی کردستان به تبع بلبشو و سیاستکاری های بی شمار در سازمان بالادستی یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اسفناک بوده و تخلفات بیشماری در نحوه واگذاری زمین ها و تشخیص اهلیت ها و .... رخ داده است که شکی نیست و قطعا دستگاه های ناظر نباید به صرف کنار رفتن بانیان این وضعیت از مسئولیت؛ رسیدگی به آن را رها کنند، اما انجام چنین مصاحبه ای در چنین زمانی نشان می دهد برخی ها همچنان به دنبال فرافکنی های خاص و خلط مباحث هستند تا با ایجاد فضای ملتهب و سوق دادن افکار عمومی به سمت مسائل حاشیه ای تر از برملا شدن اصل تخلفات و کم کاری ها و ترک فعل ها جلوگیری کنند.

در اینکه مدیریت شهرک های صنعتی خود نیز از حلقه مدیریت فاسد و نا کارآمد سازمان صمت و مدیر حزبی و سیاسی او بود شکی نیست و اینک به طمع بقاء یا ارتقاء در قدرت به چنین افشاگری‌های سوخته ای دست می‌زند باید مورد بررسی قرار گیرد.
بر همگان روشن است که باند «چند نفره» در سال های سیطره اصلاحات بر مقدرات استان چه بلایی بر سر صنعت و بازرگانی این استان آوردند و قطعا افکار عمومی هم به حدی از بالندگی رسیده است که اسیر این جوسازی ها نشود.

کد خبر 27944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha