انگلیس همرزمان سابق کردهای سوریه را برای شرکت در جنگ اکراین ترغیب می کند

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، وزیر خارجه این کشور شهروندان این کشور- شامل آنهایی که برای کمک به کردهای سوریه در جنگ با داعش به این کشور رفته بودند- را ترغیب کرده است در جنگ میان اکراین و روسیه مشارکت داشته باشند.

به گزارش کردپرس، رسانه های انگلیس از جمله ایندیپندنت، تایمز و گاردین، از تمایل برخی شهروندان این کشور برای رفتن به اکراین خبر داده است. این افراد تمایل خود را برای شرکت در جنگ اکراین نشان داده اند. این رسانه ها گفته اند تعدادی از این افراد کسانی هستند که سال 2015 برای کمک به کردهای سوریه در مقابل داعش به سوریه رفتند. بر اساس برخی از گزارشها حداقل 10 تن از شهروندان انگلیسی که در کنار کردهای سوریه در مقابله با داعش مقابله کردند جان خود را از دست داده اند.

رسانه های انگلیس گفته اند لیز تراس، وزیر خارجه این کشور گفته است مخالفتی با رفتن شهروندان انگلیسی به اکراین برای شرکت در این جنگ نمی کند. با این حال، وزارت خارجه انگلیس در سال 2015 به شهروندان این کشور که برای کمک به کردهای سوریه کشور را ترک کرده بودند هشدار داده بود که اگر آنها ظرف چهار هفته به کشور باز نگردند ممکن است تا ده سال زندانی شوند.

کردهای سوریه در سال 2014 و در پی حمله داعش کمپینی در شبکه های اجتماعی راه انداختند و در آن از ساکنان کشورهای مختلف جهان درخواست کردند برای مقابله با داعش به نیروهای کرد سوریه بپیوندند. بر اساس برخی گزاشها نزدیک به 400 تن از طرفداران چپها در کشورهای مختلف از استرالیا گرفته تا کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا، برای کمک به نیروهای کرد به عراق و سوریه رفتند.

برخی از شهروندان غربی از جمله انگلیسی ها هنگام بازگشت از سوریه مورد بازخواست قرار گرفتند و حتی برخی از این افراد بازداشت و محاکمه شدند. با این حال، بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، دولت این کشور کسانی را که با هدف شرکت در جنگ به اکراین می روند مورد بازخواست و محاکمه قرار نمی دهد.

کد خبر 28246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha