بسته شدن بیش از 400 حساب کاربری در اقلیم کردستان توسط فیس بوک

سرویس جهان- فیس بوک اعلام کرد بیش از 400 حساب کاربری، صفحه شخصی و گروه را در فیس بوک و اینستاگرام به دلیل انتشار اطلاعات مبهم، غیردقیق و نامشخص بودن هویت صاحبان آنها مسدود کرده است.

به گزارش کردپرس، شرکت فیس بوک اعلام کرد در ماه می گذشته 324 صفحه، 71 حساب کاربری، 5 گروه و 31 حساب کاربری اینستاگرام را در اقلیم کردستان به دلیل تلاش هماهنگ برای تخریب شخصیت و انتشار مطالب خلاف واقع مسدود کرده است.

بر اساس گزارش فیس بوک، مخاطب این صفحات و حسابهای فیس بوک و اینستاگرام شهروندان اقلیم کردستان بوده اند و صاحبان آنها تلاش کرده اند هویت خود را پنهان کنند.

فیس بوک گفته است موضوعات مطرح شده در این صفحات مجازی نقد سیاست های دولت اقلیم کردستان، انتقاد از حزب دموکرات کردستان عراق و برخی مباحث در مورد دو حزب اتحادیه میهنی و جنبش تغییر بوده است.

فیس بوک ادعا کرده است که صفحات کاربری فیس بوک و اینستاگرام که مسدود شده اند با سازمان اطلاعات وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان ارتباط داشته اند.

بر اساس گزارش فیس بوک، حدود 4.4 میلیون حساب کاربری یک یا چند حساب مسدود شده توسط این شرکت را دنبال کرده اند و حدود 270000 دلار بابت تبلیغات در این صفحات هزینه شده است.

شرکت گرافیکا نیز که در زمینه بررسی محتوا فعال است، با بررسی موضوعات مطرح شده در صفحات مسدود شده توسط فیس بوک، در گزارش سی صفحه ای خود به این نتیجه رسیده است که محتوای آنها بیشتر روی انتقاد از سیاست های دولت اقلیم کردستان و رهبران حزب دموکرات بویژه مسرور بارزانی متمرکز بوده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 282824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha