۱۴۰ هزار هکتار از اراضی آبی کوبانی زیر کشت گندم قرار دارد

سرویس سوریه- از ۲۷۷ هزار هکتار اراضی کشت آبی کانتون کوبانی ۱۴۰ هزار هکتار زیر کشت گندم قرار دارد.

به گزارش کُردپرس، حسین الشیخ رئیس مشترک شورای قانونگذاری در منطقه فرات در شمال سوریه، امروز در گفت‌وگویی با رسانه‌های شمال سوریه گفت: مجموع اراضی آبی کشاورزی کانتون کوبانی بالغ بر ۲۷۷ هزار و ۱۴۶ هکتار است که بر اساس طرح‌های کشاورزی، ۱۴۰ هزار هکتار زیر کشت گندم قرار دارد.

وی ادامه داد: کمیته پیگیری وضعیت کشاورزان با توجه به سطوح زیر کشت اراضی کشاورزی، از کشاورزان حمایت مادی انجام می‌دهد.

یکشنبه گذشته، شورای قانونگذاری منطقه فرات، کمیته ای را برای پیگیری وضعیت کشاورزی در منطقه فرات، به منظور یافتن راه حل برای مشکلات کشاورزان تشکیل داد.

الشیخ افزود: این کمیته پس از دریافت شکایات از کشاورزان مبنی بر کمبود نفت کوره و همچنین قیمت بالای کود تشکیل شد.

روز دوشنبه کمیته پنج نفره که کمیته ای دائمی وابسته به شورای قانونگذاری است، با هدف پیگیری وضعیت کشاورزی منطقه، وظایف خود را در خصوص کشف تخلفات پروانه کشاورزی آغاز کرد.

بر اساس اعلام اداره کشاورزی کوبانی، ۳۰۴۸ مجوز کشاورزی برای اراضی آبی در کوبانی وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: این کمیته با هدف افزایش میزان تولید و حمایت از کشاورزان تلاش می‌کند و به اداره خودگردان پیشنهاد داد که به کشاورزان کود به صورت قسطی و با لیر سوری داده شود.

محمود بوزان، سخنگوی این کمیته نیز به نوبه خود گفت که هدف آنها یافتن راه حل های لازم برای مشکلات کشاورزان با توجه به خشکسالی و کمبود باران است.

وی بافزود: این کمیته برای فصل کشاورزی آبی فعلی کار گسل یابی را آغاز کرده و وضعیت کشاورزی را به طور کلی در طول سال پیگیری می‌کند.

به گفته «بوزان»، این کمیته با اداره کشاورزی منطقه فرات، جلسه ای را با اداره سوخت برگزار می کنند تا راه حلی فوری برای مشکلات کشاورزان در زمینه تأمین سوخت برای آبیاری بیابند.

کد خبر 28433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha