سکونت ۵۲۴ هزار خانوار آذربایجان‌غربی در بافت‌های فرسوده

سرویس آذربایجان‌غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۵٢۴ هزار و ۴٧۴ خانوار در ۶ هزار و ۵۸۸ هکتار از بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

به گزارش کردپرس، سید محسن حمزه‌لو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان در این بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، هم اکنون ٣٠ طرح بازآفرینی در استان در حال اجرا است.

او ادامه داد: پیشرفت اجرایی این طرح‌ها ٨٣ درصد است که با ۵١٧ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بوده و شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.

حمزه‌لو گفت: با توجه به سیاست‌های دولت، پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارچوب طرح‌های جامع، تامین مسکن محرومان و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

او با بیان اینکه بخشی از دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود، تاکید کرد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

کد خبر 28516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha