بلوط زاگرس نماد ايستادگي و مقاومت است

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم گفت: جنگل های بلوط زاگرس ریشه در فرهنگ ما و نشان از استقامت غرب کشور دارند و باید در راستای حفاظت از آنها تلاش کنیم.

به گزارش کردپرس؛ «بهمن امیری مقدم» در مراسم جشن درختکاری که همزمان با ولادت امام حسین (ع) و در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی برگزار شد؛ اظهار کرد: درخت یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است و باید حفاظت از منابع طبیعی و گسترش فضاهای سر سبز و درختکاری به عنوان یک دغدغه مشترک به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب که کاشت درخت را حرکتی دینی و انقلابی خواندند اشاره کرد و گفت: توسعه و گسترش فرهنگ درختكاري و حفاظت از منابع طبيعي و درختان به عنوان نعمات و موهبت الهي براي آرامش و نشاط مردم امروزه وظيفه اي عمومي است و نبايد محدود به يك بازه زماني مشخص شود و بايد اين اهميت در رده هاي سني مختلف تبيين و تشريح شود.

استاندار كرمانشاه توسعه فضاها و محيط هاي سرسبز را براي حفظ سلامتي و تندرستي شهروندان و هواي پاك بااهميت خواند و گفت: امروز در جمع همياران طبيعت، حافظان و دوستداران محيط زيست و منابع طبيعي حضور داريم كه داوطلبانه و به صورت جهادي پاي در ميدان مراقبت از درختان و توسعه منابع طبيعي گذاشته اند و اين اقدام بسيار قابل تقدير است كه برگرفته از مسووليت پذيري اجتماعي است.

اميري مقدم با بيان اينكه باید به سمت کشت گونه‌های مثمر برویم، گفت: باید استان سرسبزتری داشته باشیم و فعالانه مراقب منابع طبیعی به عنوان جلوه عظمت الهی باشيم زيرا اين زيبايي علاوه بر كمك به سلامت جسم و روح سبب ايجاد نشاط در جامعه مي شود و هر جایی سرزندگی باشد مردم به سمت و سوي آنجا مي روند و بي شك خداوند دوست دارد بندگانش نشاط داشته باشند.

وي تأكيد كرد: باید در مجوزساخت و سازها و طرح هاي عمراني، معدني و صنعتي پيوست زيست محيطي كاملاً رعايت شود و دستگاه هاي متولي نسبت به اجراي اين دستوراالعمل و گونه و نوع نهال هایی که کاشته می شود، حساس بوده و برای داشتن استانی سرسبزتر تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه سپس با بیان اینکه باید به سمت کاشت نهال های مثمر برویم، تصریح کرد: باید کاشت نهال های مثمر را در اولویت قرار دهیم.

وي تأكيد كرد: از همه مردم مي خواهيم كه همگي حافظان منابع طبیعی باشند و از اين سرمايه بي بديل خداوند مراقبت و حمايت كنند و بي شك با اين اقدام از تخريب محيط زيست و منابع طبيعي جلوگيري خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش عمومی در راستای حفاظت از منابع طبیعی باید خیلی تلاش کنیم، گفت: باید مردم را در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی آموزش دهیم، چون اگر مردم بدانند سلامتی آنها به منابع طبیعی وابسته است، بیشتر در جهت حفاظت از منابع طبیعی تلاش خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود" گفت: معنای این جمله این است که همه باید در راستای حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند.

وی با اشاره به فعال بودن 58 پویش در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی بنا به اعلام مسئولین استانی، گفت: اگرچه تلاش این پویش ها در حراست از منابع طبیعی ارزشمند است، اما باید به سمت و سویی حرکت کنیم که همه نسبت به منابع طبیعی حساس شده و تک تک مردم حافظان منابع طبیعی باشند.

وی سپس با بیان اینکه همیشه عده ای سودجو هستند که در پی تخریب منابع طبیعی هستند، گفت: مامورین حفاظت از منابع طبیعی باید در برخورد با متخلفان به هیچ عنوان گذشت نداشته باشند، کما اینکه اینطور هم هست و گواه آن آمار شهدایی است که در این عرصه تقدیم شده اند.

مقام ارشد استان تاکید کرد: باید به سمت و سویی برویم که مردم درهر منطقه خودشان نگهبان منابع طبیعی باشند، نه قطع کننده درختان که البته برای رسیدن به این جایگاه باید نیازهای مردم مناطق روستایی و عشایری نیز دیده شود.

کد خبر 28632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha