آمریکا کردها را از تحریم ها علیه سوریه معاف کرده است

سرویس جهان- نشریه آمریکایی المانیتور مدعی شد آمریکا این هفته معافیت کردهای سوریه از تحریم های واشنگتن علیه سوریه را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، نشریه آمریکایی المانیتور امروز در گزارشی به نقل از منابع خود از قطعی شدن معافیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از تحریم های واشنگتن علیه سوریه خبر داده است.

این نشریه مدعی شد این خبر این هفته و از سوی دولت آمریکا به صورت رسمی اعلام خواهد شد. با این حال گفته شده که نفت و گاز که جزء منابع درآمدی کردهای سوریه محسوب می شود شامل معافیت های تحریمی آمریکا نخواهد بود.

این نشریه گفته است اتان گولدریچ، معاون دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک، قطعی شدن معافیت مناطق تحت کنترل کردها و برخی مناطق تحت کنترل مخالفان در سوریه را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

با این حال تاکید شده که برخی مناطق کردنشین مانند عفرین که تحت کنترل ترکیه و شورشیان سوری وابسته به این کشور است، از معافیت از تحریمها مستثنی نخواهند شد.

بر اساس طرح معافیت تحریمی برخی مناطق و گروهها در سوریه از سوی آمریکا، ادلب تحت کنترل شورشیان موسوم به هیئت تحریر شام، شبه نظامیان سنی که در لیست گروه های تروریستی وزارت خارجه قرار دارند و عفرین که در سال 2018 توسط ترکیه و شروشیان ارتش آزاد اشغال شد، از معافیت تحریمی آمریکا برخوردار نمی شوند.

این نشریه در ادامه گزارش خود اشاره کرده که اتان گولدریچ روز دوشنبه در آنکارا با سلجوق اونال همتای ترک خود دیدار داشته و سپس راهی اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شده است. او قرار است از اقلیم کردستان به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه برود و با مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه و الهام احمد، رئیس اجرایی شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز دیدار کند.

این نشریه مدعی شده که این معافیت از تابستان گذشته اجرا شده اما وزارت خزانه داری آمریکا مانع از علنی شدن آن شده است.

به گفته برخی کارشناسان، به دلیل این که بخش نفت و گاز می تواند دردسرهای جدی هم برای آمریکا و هم برای شرکت های خصوصی داشته باشد شامل معافیت از تحریمها نشده است. این در حالی است که کردهای سوریه بیشترین درآمد خود را از طریق فروش نفت به دست می آورند.

دولت جو بایدن سال گذشته از تمدید معافیت شرکت نفتی آمریکایی دلتا کرسنت انژری این کشور، که در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قراردادهایی به مبلغ 2 میلیارد دلار با اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه بسته بود، خودداری کرد.

کد خبر 28723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha