علمای کردستان در استهلال ماه رمضان وحدت رویه داشته باشند

سرویس کردستان - نماینده ولی ‌فقیه در کردستان گفت: علما در اعلام رویت هلال ماه رمضان در استان وحدت خود را حفظ و مبانی علمی را در نظر بگیرند.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار با اعضای ستاد استهلال کردستان با اشاره به حدیث قدسی «الصَّوْمُ لِی وَ أَنَا أجْزَی بِه» (روزه مال من است و من پاداش آن را می‌دهم)، گفت: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که از فیوضات ماه مبارک شعبان و رمضان بهره ببریم.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی در اعلام رؤیت هلال، آغاز و عید ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه مگر می‌شود عده‌ای از مردم عید کنند و عده‌ای روزه باشند، افزود: باید حب و بغض و لج و لج‌بازی‌ها را کنار گذاشت و همه با هم ضمن وحدت، از واقعیت‌ دفاع کنیم.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه البته برخی‌ها ادعای علم داشته اما برون‌دادشان جهل و لج‌بازی و همواره دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی هستند، ادامه داد: برخی فقط به دنبال مخالفت هستند و در حالی‌که باید در اسلام به این عظمت، این مسائل کنار گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه در رؤیت هلال به مبنای علمی توجه شود، یادآور شد: علما در برابر تحرکات برخی افراد سکوت نکنند، جای تأسف است که عده‌ای در برابر تبعیض و ظلم سکوت می‌کنند اما در بسیاری از موارد و جنگ اخیر (روسیه و اوکراین) دایه مهربانتر از مادر شده‌اند.

نماینده ولی ‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در ۲ هزار و ۵۹۰ مسجد استان مشکل اختلافی وجود ندارد، بیان کرد: با تبعیت از فرموده خداوند، پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مشکلی ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 28729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha