افتتاح دفتر فن بازار منطقه‌ای در استان ایلام / مرز مهران فرصت مناسب برای صادرات محصولات فناورانه

سرویس ایلام - در آیین افتتاح فن بازار منطقه‌ای در استان ایلام بر شناسایی نیازهای منطقه و استان، دسته‌بندی و ارزیابی آنها و در نهایت ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان بویژه با بهره‌گیری از شرایط مرز تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدصالح خالقی در آئین افتتاح فن بازار منطقه‌ای در استان ایلام اظهار کرد: ما در حوزه فن بازار با آنکه ظرفیت‌های خوبی چه در حوزه اطلاعات چه داشتن دانشجویان نخبه و کارآمد داشته‌ایم اما در به نتیجه رساندن آنها کار زیادی نکرده ایم.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران افزود: از طرفی ما با ضعف‌های قانون‌گذاری در حوزه فن بازار نیز مواجهیم به طور مثال اگر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان قوانین را بررسی کنیم خواهیم دید که در تدوین قوانین به توسعه بازارهای صنعتی توجه کمتری شده است.

وی با عنوان اینکه توسعه شبکه فن بازارها از سال ۱۳۸۰ آغاز و ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه استان ایلام در سطح کشور در حوزه فن بازار جایگاه خوبی نتوانسته پیدا کند و ما باید نگاهمان را به این حوزه کاملاً تغییر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وظایف دفتر فن بازار یک کار تخصصی است و تشخیص و شناسایی نیازهای منطقه‌ای و استانی، ارزیابی و دسته بندی آنها از وظایف اصلی شورای فن بازار در استان است.، تصریح کرد: دفتر فن بازار در سه حوزه کلی توسعه بازار محصولات دانش بنیان و فناورانه، انتقال فناوری مخصوصاً در بخش صنایع و حمایت از سرمایه گذاری، استارتاپ‌ها و نوآوری‌های فناورانه وظیفه دارد، که اجرای واقعی و اثرگذار آنها به یک نگاه راهبردی تخصصی نیاز دارد.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با بیان اینکه در کنار نیاز به فناوری ما نیاز به فناوری نرم نیز داریم، خاطر نشان کرد: عمده کار دفاتر فن بازار بر عهده شهرک‌های صنعتی و پارک‌های فناوری است ولی همه دستگاه‌هایی که می‌توانند به قدرت بیشتر این دفاتر کمک کنند نیز باید برای توسعه فن بازارها پای کار بیایند.

خالقی در پایان نیروهای انسانی ماهر و توانمند را اصلی‌ترین عامل توسعه دانست و گفت: باید ظرفیت‌های استان را شناسایی کنیم و بر اساس نیازهای منطقه و استان آنها را دسته بندی و مورد ارزیابی جدیدی قرار دهیم و جهت ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.

در ادامه شهریار عباسی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه بخشی از شرکت‌های دانش بنیان هنوز نتوانسته‌اند محصولات خود را با بازاریابی مناسب به فروش برسانند، اظهار کرد: مرز بین المللی مهران فرصت بسیار مناسبی برای توسعه امورات فنی و مهندسی و عرضه محصولات فناورانه است.

وی با اشاره به اینکه می توان از مرز به عنوان بستر فن بازار در راستای توسعه متوازن در بخش‌های مختلف بهره گرفت، افزود: باید بحث بازاریابی محصولات دانش بنیان در کشور همسایه از طریق بروکرهای بین‌المللی دنبال شود که امیدواریم دفتر فن بازار به این مهم دست پیدا کند.

عباسی گفت: امیدواریم با ایجاد دفتر فن بازار از ظرفیت‌های که در حوزه فناوری ایجاد شده بتوان در راستای توسعه متوازن بهره گرفت.

کد خبر 28804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha