برای تحقق ترکیه دموکراتیک، باید انزوای اجباری اوجالان پایان یابد

سرویس ترکیه - ابرو گونای سخنگوی HDP از حکومت ترکیه خواست تا برای تحقق صلح و دموکراسی در ترکیه به انزوی اجباری علیه اوجالان پایان دهد.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) خطاب به حکومت ترکیه گفت که این حزب برای تحقق صلح و رسیدن به ترکیه ای دموکراتیک، انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) را خواهد شکست.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، ابرو گونای در تجمع زنان کرد در سیرت شرکت کرد که به رهبری جنبش زنان آزاد (TJA) و با شعار «اکنون وقت آزادی زنان است» در منطقه نوروز برگزار می شد. گونای در این تجمع گفت: «امروز، تازه آغاز مقاومت ما است. مبارزه ما برای آزادی تازه آغاز شده است.»

گونای با یادآوری کشته شدن دنیز پویراز عضو جوان HDP و غریبه گزر زن زندانی سیاسی کرد در ماه های گذشته گفت: «مقاومت، عزم و اراده آنها برای مبارزه، ما را هدایت خواهد کرد. از اینجا، به همه زنان زندانی از جمله فیگن یوکسک داغ، گلتن کیشاناک، صباحات تونجل و آیلا آکات آتا درود می فرستیم. همچنین به آیسل توغلوک نماینده سابق HDP درود می فرستیم. آنها در زندان و ما در اینجا به مقاومت ادامه خواهیم داد.»

سخنگوی HDP با اشاره به سیاست های سرکوب و شکنجه علیه زنان کرد از سوی حکومت ترکیه گفت: «ما به خوبی می دانیم که این سیاست ها نتیجه جنگ است. این جنگ نیز ناشی از انزوای اجباری علیه آقای اوجالان در امرالی است. ما باز هم از حکومت می خواهیم، برای تحقق صلح در جهان، برای رسیدن به ترکیه ای دموکراتیک، باید به انزوای آقای اوجالان در امرالی پایان داده شود و در این سرزمین ها از صلح، آزادی و دموکراسی سخن گفته شود.»

کد خبر 28827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha