توقف فعالیت یک معدن در چایپاره به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به عدم رعایت ضوابط زیست محیطی، در خصوص یکی از معادن شهرستان چایپاره توقف عملیات در این محدوده معدنی انجام گرفت و مراتب از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است.

به گزارش کردپرس، علیرضا لطفی در جلسه مشترک اعضای شورای معادن استان که در فرمانداری چایپاره برگزار شد، افزود: پیرو مصوبات جلسه شورای معادن استان و در راستای رسیدگی به شکوائیه جوامع محلی از معدن فیض آباد چایپاره بازدید شد.

او ادامه داد :عدم رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی از جمله عدم رعایت فاصله سینه کار از مراکز حساس، ایجاد گرد و غبار تولیدی و همچنین صدای معدن موجب اعتراض روستائیان شده بود.

لطفی تاکید کرد: به همین دلیل فعالیت معدنی باید با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی انجام و فواصل محدوده عرصه عملیاتی نیز از مراکز حساس رعایت شود.
رئیس محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با توجه به عدم رعایت ضوابط زیست محیطی، کلیه اقدامات مقتضی در راستای جلوگیری و توقف عملیات این محدوده معدنی انجام شده و مراتب از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است.

لطفی گفت: شهرستان چایپاره یکی از قطب‌های استان در حوزه تولیدات معدنی است و به همین منظور برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی احتمالی کارشناسان محیط زیست از فعالیت معدن های منطقه به طور سر سرزده پایش انجام می دهند.

کد خبر 29110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha