توزیع 300 بسته معیشتی توسط خیر ایوانی

سرویس ایلام - با نیکوکار مردمی ایوانی که بدون وابستگی به هیچ نهادی به طور شخصی کارهای عام المنفعه انجام می دهد در توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی در آستانه نوروز همراه شدیم و او به کردپرس گفت: کمک کردن دل بزرگی می خواهد و به تمکن مالی وابسته نیست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، امروز چهارشنبه در شهرستان ایوان به همت نیکوکار مردمی و خیر ایوانی، دکتر شهروز رستمی، ۳۰۰ بسته معیشتی در آستانه عید نوروز تهیه و با کمک جوانان جهادی این شهرستان در اختیار نیازمندان قرار گرفت. وی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از کارآفرینان حوزه صنعت و معدن در استان ایلام است که به واسطه کمکهای همه جانبه در تمام زمینه ها اعم از مدرسه سازی، آزادسازی زندانیان، کمک به معیشت مردم و بهسازی منازل، کمک به زوجین جوان، و... دارای نامی نیکو در بین مردم است.

او گفت: کمک کردن به مردمی که دارای تمکن مالی کمتری در زندگی هستند، به میزان ثروت و حساب بانکی و دارایی نیست، بلکه باید دل کندن از مال دنیا را بلد باشی تا در کمک به مردم دستت نلرزد. ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند که تمکن مالی بسیار زیادی دارند اما دل بخشیدن که نداشته باشند، حاضر نیستند حتی به یک نفر هم کمک کنند و گره گشا باشند.

رستمی عنوان کرد: خدا یک روحیه ای به من داده که اگر کسی خواسته ای داشته باشد نمی توانم او را رد کنم و در حد توان و بضاعت خودم حتما به او کمک خواهم کرد و دوست دارم روزی برسد که هیچ نیازمندی در ایوان و استان ایلام نباشد.

نیکوکار ایوانی توضیح داد: به خاطر سازماندهی فعالیتهای خیرخواهانه و هدفمند کردن کارها در سال ۱۴۰۰ یک موسسه نیکوکاری به نام امام رضا (ع) در ایوان راه اندازی کرده ایم که بتوانیم به نحو بهتر و شایسته تری و با تمرکز بیشتری به مردم کمک کنیم.

رستمی در خصوص اهداف راه اندازی این خیریه گفت: شناسایی و کمک به افراد کم بضاعت و آسیب پذیر در روستاها، شهرها و حاشیه شهرها، همراهی و هم افزایی با نیروهای جهادی بسیج و سپاه پاسداران ناحیه ایوان جهت محرومیت زدایی هر چه بیشتر و جمع آوری و سازماندهی کمک های سایر خیرین و مردم نیک اندیش شهرستان ایوان سه هدف عمده ای است که در موسسه امام رضا (ع) پیگیری می کنیم.

او گفت: در مدت زمان کوتاهی که از تاسیس موسسه نیکوکاری امام رضا (ع) می گذرد، خدمات خوبی در زمینه های مختلف و در ایام کرونا ارائه شده است که امیدواریم در سال آینده با وسعت و کیفیت و اثربخشی بیشتر در خدمت مردم باشیم.

ایراندوست، رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایوان نیز در این برنامه به کردپرس گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد در آستانه عید نوروز تهیه سبدهای معیشتی برای نیازمندان است که خیرین ایوانی همیشه در این کار پیشقدم بوده و حامی مددجویان کمیته امداد بوده اند که بدینوسیله از آنان تشکر کرده و از سایر افراد دارای تمکن مالی نیز دعوت می کنم که همانند سالهای گذشته در این کارهای خداپسندانه به یاری محرومین بشتابند.

وی افزود: امروز با همکاری موسسه نیکوکاری امام رضا (ع) ایوان که زیر نظر کمیته امداد فعالیت می کند نسبت به تهیه ۳۰۰ سبد غذایی اقدام شده که به کمک نیروهای جهادی خودجوش بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام محمدتقی باقری در بین این جهادگران بود. او ضمن یادآوری حدیثی از امام صادق (ع) عنوان کرد: زندگی مردم با احسان و نیکوکاری آنها آباد می شود نه با عمر آنها و هر کس که دست دهنده دارد و در این ایام سخت در کنار مردم است، خداوند نیز به زندگی و عمر آنها آبادی و برکت خواهد داد. و خوب است که سایر خیرین و افراد دارای مکنت نیز پای کار بیایند و وظیفه خود را در قبال مردم و محرومین انجام دهند.

سبحان محمدی نیز از جوانانی است که در قالب گروه جهادی قرارگاه امام رضا (ع) شهرستان ایوان در بسته بندی و توزیع این بسته های معیشتی پای کار آمده بود. او گفت: برای کمک به این کار نیکو آمده ام تا بتوانیم در آستانه نوروز و در حالی که با توجه به اوضاع کرونایی وضع مالی مردم خوب نیست، دل تعدادی از خانواده های کم بضاعت را شاد کنیم.

او گفت: مردم ما در دوران دفاع مقدس هر آنچه داشتند پای کار انقلاب گذاشتند و از تمام بضاعت خود برای آرمانهای انقلاب خرج کردند، ما هم امروز هر چه در توان داریم را به میدان خدمتگزاری آورده ایم و امیدوارم دیگر افراد داری مکنت استان ایلام و شهرستان ایوان نیز پای کار این مواسات و همدلی بیایند.

کد خبر 29267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha