اردوغان یک پرونده قضائی دیگر را به قلیچدار اوغلو باخت

سرویس ترکیه - اردوغان که به اتهام توهین و افترا از  رقیب سیاسی اش قلیچدار اوغلو شکایت کرده و خواستار 500 هزار لیر غرامت شده بود، روز گذشته این پرونده را به او باخت.

به گزارش کرپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP)، که پیشتر به اتهام توهین و افترا از کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و جدی ترین رقیب سیاسی خودش، به دادگاه شکایت کرده بود، این پرونده را باخت.

بنا بر اعلام شبکه خبری TELE1، نزدیک به اپوزیسیون ترکیه، قلیچدار اوغلو در سخنانی در نشست فراکسیون حزبش در دسامبر 2020 اردوغان را به همکاری با جماعت فتح الله گولن - که در ترکیه از آن به عنوان سازمان تروریستی FETO یاد می شود - و توطئه علیه ارتش ترکیه متهم کرده بود. اردوغان از قلیچدار اوغلو به دلیل ایراد این سخنان به دادگاه شکایت و درخواست 500 هزار لیر غرامت کرد.

دادگاه محلی دوازدهم آنکارا پس از بیش از یک سال تصمیم خود را درباره این پرونده اعلام کرد. دادگاه در این پرونده حق را به قلیچدار اوغلو داد و به این ترتیب اردوغان این پرونده را به رقیب سیاسی اش واگذار کرد.

جلال چلیک وکیل قلیچدار اوغلو تصمیم دادگاه را در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد و از آن به عنوان پیروزی دیگری برای رئیس CHP نام برد.

گفتنی است اردوغان چندی پیش نیز یک پرونده قضائی دیگر را به قلیچدار اوغلو باخته بود. در آن پرونده قلیچدار اوغلو از اردوغان به اتهام توهین شکایت کرده و خواستار «5 قروش» غرامت شده بود. قلیچدار اغلو اعلام کرده بود که به دلیل این که اردوغان 5 قروش بیشتر نمی ارزد، این مبلغ را درخواست کرده است.

کد خبر 29293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha